Yazar "Erol, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Fizik eğitiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında öğrenci tutumlarının belirlenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2001) Gök, Tolga; Tanel, Zafer; Uzun, Canan; Kaya, Serap; Sılay, İlhan; Çallıca, Halil; Erol, Mustafa; Kavcar, NevzatFizik öğretiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında [ I ], öğrenci tutumlarını belirlemek amacıyla içinde bulunduğumuz çağın olanaklarını ve fakültemizin durumunu göz önüne alan 5'li Likert tipi ölçekli bir anket hazırlandı. Hazırlanan anket toplam iki bölümden oluşturuldu. İlk bölümde mevcut öğrenme yaşantıları sorgulandı. Son bölümde de bilinen tüm öğrenme yaşantıları hakkında sorular sorularak öğrencilerin genel eğiliminin belirlenmesi amaçlandı. Elde edilen veriler, istatistiksel anlamda değişik testler kullanarak değerlendirildi. Elde edilen en belirgin sonuç çağdaş bir öğretim programında çoklu öğrenme yaşantısının aynı anda uygulanması hem öğrenciler hem de öğretmenlerin aynı anda aktif olarak öğretime katılmasını gerekeceği yönündedir.Yayın Fizik eğitiminde projeye dayalı laboratuvar çalışmalarına yönelik öğrenci tutumları(Maltepe Üniversitesi, 2001) Sezgin, Gamze; Çalışkan, Serap; Çallıca, Halil; Erol, MustafaBu çalışmada Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören ve Elektronik Laboratuvarı dersini alan öğrencilerin projeye dayalı laboratuvar çalışmalarına [I] yönelik tutumlarının saptanması amacıyla beşli Likert tipi ölçek oluşturulmuştur. Oluşturulan ölçekte toplam 2l madde yer almaktadır ve ölçek Anabilim Dalımızın ikinci ve dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanılarak cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre değerlendirilmiştir. Özetle laboratuvar çalışmaIarında proje yaklaşımına öğrencilerimizin olumlu tutum geliştirdiğini, ancak kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha oIumlu bir tutum sergilediklerini ve sınıf düzeni açısından bakıldığında tutumlar arasında önemli bir farkın olmadığı bulunmuştur.