Fizik eğitiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında öğrenci tutumlarının belirlenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Fizik öğretiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında [ I ], öğrenci tutumlarını belirlemek amacıyla içinde bulunduğumuz çağın olanaklarını ve fakültemizin durumunu göz önüne alan 5'li Likert tipi ölçekli bir anket hazırlandı. Hazırlanan anket toplam iki bölümden oluşturuldu. İlk bölümde mevcut öğrenme yaşantıları sorgulandı. Son bölümde de bilinen tüm öğrenme yaşantıları hakkında sorular sorularak öğrencilerin genel eğiliminin belirlenmesi amaçlandı. Elde edilen veriler, istatistiksel anlamda değişik testler kullanarak değerlendirildi. Elde edilen en belirgin sonuç çağdaş bir öğretim programında çoklu öğrenme yaşantısının aynı anda uygulanması hem öğrenciler hem de öğretmenlerin aynı anda aktif olarak öğretime katılmasını gerekeceği yönündedir.
In order to determine student attitude towards various learning opportunity concerning physics education, a five point Likert type scaled questionarie has been prepared by considering present facilities in our faculty. The questionaire consists of two sections. The first section was about the present learning activities applied in our department. The last part on the other hand was to extract information on general trends of the students relating all learnig strategies. Obtained data was analysed by means of various statistical tests. Fundamental outcome of this work has that a modern learning strategy ought to be concaining bots students and teachers activities at almost same level and multi learning strategies ought to be applied in.
In order to determine student attitude towards various learning opportunity concerning physics education, a five point Likert type scaled questionarie has been prepared by considering present facilities in our faculty. The questionaire consists of two sections. The first section was about the present learning activities applied in our department. The last part on the other hand was to extract information on general trends of the students relating all learnig strategies. Obtained data was analysed by means of various statistical tests. Fundamental outcome of this work has that a modern learning strategy ought to be concaining bots students and teachers activities at almost same level and multi learning strategies ought to be applied in.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Fizik eğitimi, Öğrenme yaşantıları, Öğretim yöntemleri, Physics education, Learning activities, Instructional methods
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Gök, T., Tanel, Z., Uzun, C., Kaya, S., Sılay, İ., Çallıca, H., Erol, M. ve Kavcar, N. (2001). Fizik eğitiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında öğrenci tutumlarının belirlenmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (435-438 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.