Fizik eğitiminde projeye dayalı laboratuvar çalışmalarına yönelik öğrenci tutumları

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmada Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören ve Elektronik Laboratuvarı dersini alan öğrencilerin projeye dayalı laboratuvar çalışmalarına [I] yönelik tutumlarının saptanması amacıyla beşli Likert tipi ölçek oluşturulmuştur. Oluşturulan ölçekte toplam 2l madde yer almaktadır ve ölçek Anabilim Dalımızın ikinci ve dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanılarak cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre değerlendirilmiştir. Özetle laboratuvar çalışmaIarında proje yaklaşımına öğrencilerimizin olumlu tutum geliştirdiğini, ancak kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha oIumlu bir tutum sergilediklerini ve sınıf düzeni açısından bakıldığında tutumlar arasında önemli bir farkın olmadığı bulunmuştur.
In this study a five point Likert type scale has been formed in order to determine main tendencies of students who attend to Dokuz Eylül University Buca Education Faculty Physics Department and also to Electronic Laboratorv courses torvard project based laboratory works [I]. The questionaire contains 2l items and has been applied to 2nd and 4th year students of our department. Obtained data have been analyzed by means of t-test and variance analysis according to the gender and the class level variables. ln summary the students but more female students develop some positive attitude toward the project works. Also thw analyzed data have pointed out no significant difference with respect to the class levels.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Fizik eğitimi, Projeye dayalı laboratuvar çalışmaları, Öğrenci tutumları, Physics education, Project based laboratory works, Students attitudes

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Sezgin, G., Çalışkan, S., Çallıca, H. ve Erol, M. (2001). Fizik eğitiminde projeye dayalı laboratuvar çalışmalarına yönelik öğrenci tutumları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (427-430 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.