Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kalem, Rabia" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    'Işık ve görüntü oluşumu' ile ilgili kavram yanılgılarının ve bilgi eksikliklerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma
    (Maltepe Üniversitesi, 2001) Epik, Özlem; Kalem, Rabia; Kavcar, Nevzat; Çallıca, Halil
    Günümüzde öğrenciler Fizik ve Fen Bilgisi ders müfredatlarında yer alan geometrik optik konularının anlaşılmasında bir çok güçlükle karşılaşmaktadırlar. Etkili bir optik eğitimi için bu güçlüklerin araştırılması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin 'görüntü oluşumu' ve 'görüntü gözlemi' konuları hakkında sahip oldukları kavram yanılgılarını ve bunların kaynaklarını saptamak amacıyla yapıldı. Bu amaç doğrultusunda belirlenmiş konularla ilgili, öğrencilerin kavramsal bilgilerini ölçmek için ışık diyagramlarına dayandırılan bir test geliştirildi ve bu test Buca Eğitim Fakültesi Fizik ve Fen Bilgisi Anabilim Dallarından rasgele seçilen 150 öğrenciye uygulandı. Test sonuçlarının analizi ile öğrencilerin sahip olduğu alternatif bilgiler belirlendi ve bunların bilimsel bilgilerden farklı olduğu saptandı.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Orta-2, lise-1 ve üniversite-1. sınıf öğrencilerinin "ısı ve sıcaklık" konusu ile ilgili kavram yanılgılarının incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, 2001) Kalem, Rabia; Çallıca, Halil
    Çok küçük yaşlardan itibaren "ısı ve sıcaklık" olgularıyla günlük hayatta oldukça sık bir şekilde karşı karşıya kullanmasına rağmen, bu kavramların anIaşılmasında ve birbirinden ayırt edilmesinde büyük zorluklar yaşanmaktadır. Yapılan araştırmalar bu konu ile ilgili kavram yanılgılarının çoğunun okul eğitiminden sonra bile devam ettiğini ortaya koymuştur.(2.3.7) Konu ile ilgili kavram yanılgıları literatürden taranmış ve önemli görüIen kavram yanılgılarını ortaya çıkartmak amacıyla geliştirilen test lzmir ili içinde bulunan rastgele seçilmiş ilköğretim okullarındaki 7. sınıf ortaöğretim okullarındaki Iise-1 sınıf ve Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinin Fen Bilgisi Eğitimi ve Fizik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören üniversite 1. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Çalışmamızda bu testlere verilen yanıtların değerlendirilmesi suretiyle konu ile ilgili kavram yanılgılarının sınıf düzeylerine göre dağılım oranları, öğrencilerin hangi kavram yanılgılarında ısrarcı oldukları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim