'Işık ve görüntü oluşumu' ile ilgili kavram yanılgılarının ve bilgi eksikliklerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Günümüzde öğrenciler Fizik ve Fen Bilgisi ders müfredatlarında yer alan geometrik optik konularının anlaşılmasında bir çok güçlükle karşılaşmaktadırlar. Etkili bir optik eğitimi için bu güçlüklerin araştırılması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin 'görüntü oluşumu' ve 'görüntü gözlemi' konuları hakkında sahip oldukları kavram yanılgılarını ve bunların kaynaklarını saptamak amacıyla yapıldı. Bu amaç doğrultusunda belirlenmiş konularla ilgili, öğrencilerin kavramsal bilgilerini ölçmek için ışık diyagramlarına dayandırılan bir test geliştirildi ve bu test Buca Eğitim Fakültesi Fizik ve Fen Bilgisi Anabilim Dallarından rasgele seçilen 150 öğrenciye uygulandı. Test sonuçlarının analizi ile öğrencilerin sahip olduğu alternatif bilgiler belirlendi ve bunların bilimsel bilgilerden farklı olduğu saptandı.
Nowadays, students have difficulties on understanding of the geometric optic subjects which are in the curriculum of the physics and science. In order to have an effective optics education these difficulties must be result. The aim of this study is to determie misconceptions and the causes of the misconceptions of the students on the 'image formation' and 'image observation'. A test based on ray diagrams about the selected students selected randomly from the sections of Physics and Science Education of Education Faculty of Buca. By the analysis of the test results the alternative knowledge of the students are determined and the differences between the existing knowledge and the formal scientific knowledge are revealed.
Nowadays, students have difficulties on understanding of the geometric optic subjects which are in the curriculum of the physics and science. In order to have an effective optics education these difficulties must be result. The aim of this study is to determie misconceptions and the causes of the misconceptions of the students on the 'image formation' and 'image observation'. A test based on ray diagrams about the selected students selected randomly from the sections of Physics and Science Education of Education Faculty of Buca. By the analysis of the test results the alternative knowledge of the students are determined and the differences between the existing knowledge and the formal scientific knowledge are revealed.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Görüntü oluşumu, Görüntü gözlemi, Kavram yanılgıları, Image formation, Image observation, Field of view misconceptions
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Epik, Ö., Kalem, R., Kavcar, R. ve Çallıca, H. (2001). 'Işık ve görüntü oluşumu' ile ilgili kavram yanılgılarının ve bilgi eksikliklerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (351-355 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.