'Işık ve görüntü oluşumu' ile ilgili kavram yanılgılarının ve bilgi eksikliklerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Günümüzde öğrenciler Fizik ve Fen Bilgisi ders müfredatlarında yer alan geometrik optik konularının anlaşılmasında bir çok güçlükle karşılaşmaktadırlar. Etkili bir optik eğitimi için bu güçlüklerin araştırılması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin 'görüntü oluşumu' ve 'görüntü gözlemi' konuları hakkında sahip oldukları kavram yanılgılarını ve bunların kaynaklarını saptamak amacıyla yapıldı. Bu amaç doğrultusunda belirlenmiş konularla ilgili, öğrencilerin kavramsal bilgilerini ölçmek için ışık diyagramlarına dayandırılan bir test geliştirildi ve bu test Buca Eğitim Fakültesi Fizik ve Fen Bilgisi Anabilim Dallarından rasgele seçilen 150 öğrenciye uygulandı. Test sonuçlarının analizi ile öğrencilerin sahip olduğu alternatif bilgiler belirlendi ve bunların bilimsel bilgilerden farklı olduğu saptandı.
Nowadays, students have difficulties on understanding of the geometric optic subjects which are in the curriculum of the physics and science. In order to have an effective optics education these difficulties must be result. The aim of this study is to determie misconceptions and the causes of the misconceptions of the students on the 'image formation' and 'image observation'. A test based on ray diagrams about the selected students selected randomly from the sections of Physics and Science Education of Education Faculty of Buca. By the analysis of the test results the alternative knowledge of the students are determined and the differences between the existing knowledge and the formal scientific knowledge are revealed.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Görüntü oluşumu, Görüntü gözlemi, Kavram yanılgıları, Image formation, Image observation, Field of view misconceptions

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Epik, Ö., Kalem, R., Kavcar, R. ve Çallıca, H. (2001). 'Işık ve görüntü oluşumu' ile ilgili kavram yanılgılarının ve bilgi eksikliklerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (351-355 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.