Yazar "Kartal, Sebahattin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Fen bilgisi öğretiminde akıllı sınıflar uygulaması(Maltepe Üniversitesi, 2001) Kartal, Sebahattin; Okur, MuratBu çalışmanın konusu eğitimde yeni bir model olarak sunulan "Akıllı Sınıflar" (Smart Classrooms) projesinin Fen Bilgisi Eğitiminde uygulanabilirliği üzerindedir. "Akıllı Sınıflar" projesi ilk olarak California Eyalet Üniversitesinde geliştirilmiş ve uygulanmaya başlanmıştır. Projenin asıl teması bilgisayar ve internet teknolojisini direkt olarak eğitim-öğretim etkinlikleri içerisine katarak kütüphane, labaratuar ve görsel-işitsel materyaller vb. olanakları sınıf içerisine taşımaktır. Proje dahilinde dünyanın her yerindeki bilgiye doğrudan ulaşmak, sınıf ortamında bu bilginin paylaşımını sağlamak, güncel gelişmelerden ve geniş bilgi ağından planlı ve programlı bir biçimde yararlanmak amaçlanmaktadır. Fen bilgisi öğretiminin öneminin gün geçtikçe arttığı bilincinden hareketle bu alana yönelik çalışmalar eğitimin ve öğrenci kalitesinin yükseltilmesi anlamda bir ihtiyaç olarak belirmektedir. Ayrıca fen bilgisi öğretiminde yaşanan sorunlar şu andaki uygulamaları yeniden değerlendirmeyi gerektirmekte, farklı ve yeni bakış açılarını zorunlu kılmaktadır. Konumuza esas olan "Akıllı Sınıflar" projesi Fen Bilgisi eğitiminde yeni ve farklı bir model olarak düşünülebilir. Uygulanabilirliği açısından "Akıllı Sınıflar" projesinin amaçları bağlamında geleceğe yönelik etkin bir model olma yolunda olduğu bildirilebilir.Yayın Fen öğretiminde materyallerin etkin kullanımının öğrenmeye etkisi(Maltepe Üniversitesi, 2001) Kartal, Sebahattin; Okur, Murat; Yanmaz, NilüferDünyadaki tüm ülkeler için olduğu gibi ülkemiz için de, bütün zamanlarda en önemli sorun hiç kuşkusuz eğitimdir. Eğitimin de amacı yaşadığı çağı yakalamış ve onun ilerisinde yürüyen bilgiyi istif eden değil, yerinde ve etkili olarak kullanabilen faydalı insanlar yetiştirmek olmalıdır. Oysaki okullarda bilginin nasıl değerlendirileceği üzerinde değil de, nasıl toparlanacağı üzerinde durulmaktadır. İnsanlar öğrendiklerinin çoğunu görsel olarak öğrenirler. Fen Bilimleri de pozitif bilimler olması nedeniyle öğrencilere çevrelerinden somut örnekler verilerek sevdirilmeli, deneyler ve araç gereçlerle çocuğun Fen Bilgisi derslerine bireysel olarak katılımı sağlanmalıdır. Bu çalışmada: ilköğretim 1. kademedeki sınıflarda Fen Bilgisi eğitiminin uygulama aşamasındaki araç-gereç kullanımının durumu, laboratuarın ve deney yapımının yeterli olup olmadığı ve araç-gereç kullanımın öğrenmeye etkisi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Sivas ilinin merkezindeki ilköğretim 1. kademedeki okullara gidilerek Fen derslerine giren 100 sınıf öğretmeni üzerinde uygulanan anket çalışması ile test edilmiştir. Konu deney tekniği ve laboratuar yöntemiyle desteklenerek ele alınacaktır.