Fen bilgisi öğretiminde akıllı sınıflar uygulaması
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın konusu eğitimde yeni bir model olarak sunulan "Akıllı Sınıflar" (Smart Classrooms) projesinin Fen Bilgisi Eğitiminde uygulanabilirliği üzerindedir. "Akıllı Sınıflar" projesi ilk olarak California Eyalet Üniversitesinde geliştirilmiş ve uygulanmaya başlanmıştır. Projenin asıl teması bilgisayar ve internet teknolojisini direkt olarak eğitim-öğretim etkinlikleri içerisine katarak kütüphane, labaratuar ve görsel-işitsel materyaller vb. olanakları sınıf içerisine taşımaktır. Proje dahilinde dünyanın her yerindeki bilgiye doğrudan ulaşmak, sınıf ortamında bu bilginin paylaşımını sağlamak, güncel gelişmelerden ve geniş bilgi ağından planlı ve programlı bir biçimde yararlanmak amaçlanmaktadır. Fen bilgisi öğretiminin öneminin gün geçtikçe arttığı bilincinden hareketle bu alana yönelik çalışmalar eğitimin ve öğrenci kalitesinin yükseltilmesi anlamda bir ihtiyaç olarak belirmektedir. Ayrıca fen bilgisi öğretiminde yaşanan sorunlar şu andaki uygulamaları yeniden değerlendirmeyi gerektirmekte, farklı ve yeni bakış açılarını zorunlu kılmaktadır. Konumuza esas olan "Akıllı Sınıflar" projesi Fen Bilgisi eğitiminde yeni ve farklı bir model olarak düşünülebilir. Uygulanabilirliği açısından "Akıllı Sınıflar" projesinin amaçları bağlamında geleceğe yönelik etkin bir model olma yolunda olduğu bildirilebilir.
The topic of this study is reviewing usefullness of "Smart Classrooms" project in science education which is offered a new model "Smart Classrooms" project is developed and adopted in California State Univercity. The main topic of project is using computer and ınternet technology directy in education-teaching activities transporting library, laboratory and visual-aural materials into classrooms. Whit this project, reaching directly to knowledge in any where on earth sharing this knowledge in classroom programmed using daily developments and knowledge are aimed. Due to importance of science education studies about this field increasing the quality of education and students is a necessity on the other hand the problems in science education make us review current applications and develop new and different approachs. The main topic of our study "Smart Classrooms" project can be thought as a new and different model for science education. The usefullness of "Smart Classrooms" project will be an effective model for science education in future.
The topic of this study is reviewing usefullness of "Smart Classrooms" project in science education which is offered a new model "Smart Classrooms" project is developed and adopted in California State Univercity. The main topic of project is using computer and ınternet technology directy in education-teaching activities transporting library, laboratory and visual-aural materials into classrooms. Whit this project, reaching directly to knowledge in any where on earth sharing this knowledge in classroom programmed using daily developments and knowledge are aimed. Due to importance of science education studies about this field increasing the quality of education and students is a necessity on the other hand the problems in science education make us review current applications and develop new and different approachs. The main topic of our study "Smart Classrooms" project can be thought as a new and different model for science education. The usefullness of "Smart Classrooms" project will be an effective model for science education in future.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Akıllı sınıflar, Fen bilgisi, İnternet, Bilgisayar, Smart classroom, Science education, Internet, Computer
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kartal, S. ve Okur, M. (2001). Fen bilgisi öğretiminde akıllı sınıflar uygulaması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (115-119 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.