Yazar "Kavcar, Nevzat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Fizik eğitiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında öğrenci tutumlarının belirlenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2001) Gök, Tolga; Tanel, Zafer; Uzun, Canan; Kaya, Serap; Sılay, İlhan; Çallıca, Halil; Erol, Mustafa; Kavcar, NevzatFizik öğretiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında [ I ], öğrenci tutumlarını belirlemek amacıyla içinde bulunduğumuz çağın olanaklarını ve fakültemizin durumunu göz önüne alan 5'li Likert tipi ölçekli bir anket hazırlandı. Hazırlanan anket toplam iki bölümden oluşturuldu. İlk bölümde mevcut öğrenme yaşantıları sorgulandı. Son bölümde de bilinen tüm öğrenme yaşantıları hakkında sorular sorularak öğrencilerin genel eğiliminin belirlenmesi amaçlandı. Elde edilen veriler, istatistiksel anlamda değişik testler kullanarak değerlendirildi. Elde edilen en belirgin sonuç çağdaş bir öğretim programında çoklu öğrenme yaşantısının aynı anda uygulanması hem öğrenciler hem de öğretmenlerin aynı anda aktif olarak öğretime katılmasını gerekeceği yönündedir.Yayın 'Işık ve görüntü oluşumu' ile ilgili kavram yanılgılarının ve bilgi eksikliklerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma(Maltepe Üniversitesi, 2001) Epik, Özlem; Kalem, Rabia; Kavcar, Nevzat; Çallıca, HalilGünümüzde öğrenciler Fizik ve Fen Bilgisi ders müfredatlarında yer alan geometrik optik konularının anlaşılmasında bir çok güçlükle karşılaşmaktadırlar. Etkili bir optik eğitimi için bu güçlüklerin araştırılması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin 'görüntü oluşumu' ve 'görüntü gözlemi' konuları hakkında sahip oldukları kavram yanılgılarını ve bunların kaynaklarını saptamak amacıyla yapıldı. Bu amaç doğrultusunda belirlenmiş konularla ilgili, öğrencilerin kavramsal bilgilerini ölçmek için ışık diyagramlarına dayandırılan bir test geliştirildi ve bu test Buca Eğitim Fakültesi Fizik ve Fen Bilgisi Anabilim Dallarından rasgele seçilen 150 öğrenciye uygulandı. Test sonuçlarının analizi ile öğrencilerin sahip olduğu alternatif bilgiler belirlendi ve bunların bilimsel bilgilerden farklı olduğu saptandı.