Yazar "Pekmez, Esin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Fen eğitiminde kavram haritaları ve inspiration programı uygulamaları(Maltepe Üniversitesi, 2001) Çavaş, Bülent; Pekmez, EsinKavram haritaları, diğer ismiyle bilişsel haritalar, kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkilerin uzaysal biçimde gösterimini sağlayan görsel grafik düzenleyicileridir. Kavram haritaları fen eğitiminde kavram yanılgılarının belirlenmesinde (1), okunan bilgilerin organize edilmesinde (2,3). işbirlikli öğrenmeye farklı bir uygulama yaklaşımı konusunda (4). konuların özetlenmesinde öğrencilerin değerlendirilmesinde, kompleks vapıların düzenlenmesinde (Uzun metinler, hypermedia, Web sayfaları vs.). yeni bilgIilerin entegrasyonu gibi değişik amaçlara yönelik olarak kullanılmaktadır. Son yıllarda yapılan araştırmalar görse| duyu organlarının kullanıldığı eğitim sistemlerinin en iyi eğitim metodları olduğu göstermektedir. lnspiration programı öğretmenlerin ve öğrencilerin fikirlerini geliştirmelerinde ve düşüncelerini organize etmede yarayan görsel bir öğrenme aracıdır. Program içerdiği şema sayesinde kavram haritalarının kavram ağlarının ve diğer grafiksel düzenlemelerin kolayca yapılmasını sağlar. Bu çalışmada Inspiration programının kullanımı konusunda bilgi verilmesinin yanısıra Fen Bilgisi Eğitimi üzerinde örnek uygulamaları yer almaktadır.Yayın Fen öğretmenlerin bilimsel süreçler hakkındaki bilgilerinin saptanması(Maltepe Üniversitesi, 2001) Pekmez, EsinFen Eğitiminin temel amaçlarından birisi öğrencilere fen konularını, teorileri, kanunları öğretmek (kavramların öğrenilmesi) diğeri ise bu teori ve kanunları elde ederken kullanılan yöntemleri (bilimsel süreçlerin öğrenilmesi) öğretmektir (1). Çalışmanın amacı. teorik düzeyde, öğretmenlerin özellikle laboratuar çalışmaları sırasında öğrencilere kazandırılması gereken, belirtilen ikinci amaç hakkında ne kadar bilgiye sahip o|duklarını saptamaktır. Bunun yanı sıra öğretmenlerin laboratuar çalışmaları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi de hedeflenmiştir. Bu amaçla başka bir fen öğretim programında (İngiltere) bu biIimsel süreçleri kullanan öğretmenlerin görüşleri de alınmıştır. Bu görüşlerin alınmasının yeni öğretim programı ya da öğretmen yetiştirme programı geliştirmede yararlı olacağı düşünülmüştür.