Fen öğretmenlerin bilimsel süreçler hakkındaki bilgilerinin saptanması
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Fen Eğitiminin temel amaçlarından birisi öğrencilere fen konularını, teorileri, kanunları öğretmek (kavramların öğrenilmesi) diğeri ise bu teori ve kanunları elde ederken kullanılan yöntemleri (bilimsel süreçlerin öğrenilmesi) öğretmektir (1). Çalışmanın amacı. teorik düzeyde, öğretmenlerin özellikle laboratuar çalışmaları sırasında öğrencilere kazandırılması gereken, belirtilen ikinci amaç hakkında ne kadar bilgiye sahip o|duklarını saptamaktır. Bunun yanı sıra öğretmenlerin laboratuar çalışmaları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi de hedeflenmiştir. Bu amaçla başka bir fen öğretim programında (İngiltere) bu biIimsel süreçleri kullanan öğretmenlerin görüşleri de alınmıştır. Bu görüşlerin alınmasının yeni öğretim programı ya da öğretmen yetiştirme programı geliştirmede yararlı olacağı düşünülmüştür.
Science education has two main aims. One of them is teaching concepts theories or laws (concepual understanding) the other one is teaching the methods which are used to obtain those theories or laws (procedural understanding) (1). The aim of this study is to identify the ideas of teachers about procedural undertanding on a conceptual basis the data has would be useful for developing a new science curriculum.
Science education has two main aims. One of them is teaching concepts theories or laws (concepual understanding) the other one is teaching the methods which are used to obtain those theories or laws (procedural understanding) (1). The aim of this study is to identify the ideas of teachers about procedural undertanding on a conceptual basis the data has would be useful for developing a new science curriculum.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Fen eğitiminde bilimsel süreçler, Fen eğitiminde laboratuar, Procedural understanding in science education, Science laboratories
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Pekmez, E. (2001). Fen öğretmenlerin bilimsel süreçler hakkındaki bilgilerinin saptanması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. (543-549 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.