Fen öğretmenlerin bilimsel süreçler hakkındaki bilgilerinin saptanması

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Fen Eğitiminin temel amaçlarından birisi öğrencilere fen konularını, teorileri, kanunları öğretmek (kavramların öğrenilmesi) diğeri ise bu teori ve kanunları elde ederken kullanılan yöntemleri (bilimsel süreçlerin öğrenilmesi) öğretmektir (1). Çalışmanın amacı. teorik düzeyde, öğretmenlerin özellikle laboratuar çalışmaları sırasında öğrencilere kazandırılması gereken, belirtilen ikinci amaç hakkında ne kadar bilgiye sahip o|duklarını saptamaktır. Bunun yanı sıra öğretmenlerin laboratuar çalışmaları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi de hedeflenmiştir. Bu amaçla başka bir fen öğretim programında (İngiltere) bu biIimsel süreçleri kullanan öğretmenlerin görüşleri de alınmıştır. Bu görüşlerin alınmasının yeni öğretim programı ya da öğretmen yetiştirme programı geliştirmede yararlı olacağı düşünülmüştür.
Science education has two main aims. One of them is teaching concepts theories or laws (concepual understanding) the other one is teaching the methods which are used to obtain those theories or laws (procedural understanding) (1). The aim of this study is to identify the ideas of teachers about procedural undertanding on a conceptual basis the data has would be useful for developing a new science curriculum.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Fen eğitiminde bilimsel süreçler, Fen eğitiminde laboratuar, Procedural understanding in science education, Science laboratories

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Pekmez, E. (2001). Fen öğretmenlerin bilimsel süreçler hakkındaki bilgilerinin saptanması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. (543-549 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.