Fen eğitiminde kavram haritaları ve inspiration programı uygulamaları
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Kavram haritaları, diğer ismiyle bilişsel haritalar, kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkilerin uzaysal biçimde gösterimini sağlayan görsel grafik düzenleyicileridir. Kavram haritaları fen eğitiminde kavram yanılgılarının belirlenmesinde (1), okunan bilgilerin organize edilmesinde (2,3). işbirlikli öğrenmeye farklı bir uygulama yaklaşımı konusunda (4). konuların özetlenmesinde öğrencilerin değerlendirilmesinde, kompleks vapıların düzenlenmesinde (Uzun metinler, hypermedia, Web sayfaları vs.). yeni bilgIilerin entegrasyonu gibi değişik amaçlara yönelik olarak kullanılmaktadır. Son yıllarda yapılan araştırmalar görse| duyu organlarının kullanıldığı eğitim sistemlerinin en iyi eğitim metodları olduğu göstermektedir. lnspiration programı öğretmenlerin ve öğrencilerin fikirlerini geliştirmelerinde ve düşüncelerini organize etmede yarayan görsel bir öğrenme aracıdır. Program içerdiği şema sayesinde kavram haritalarının kavram ağlarının ve diğer grafiksel düzenlemelerin kolayca yapılmasını sağlar. Bu çalışmada Inspiration programının kullanımı konusunda bilgi verilmesinin yanısıra Fen Bilgisi Eğitimi üzerinde örnek uygulamaları yer almaktadır.
Concept maps, also known as cognitive maps, make use of figures, lines arrows and spatial configurations to show how content ideas and concepts are organised and related. Concept maps are used in science education to identfy the pupils misconceptions (1). to organise the knowledge (2,3). to teach collobaratively (4). to summarise the concepts to evaluate pupils to organise the complex structures like long text or web pages, to entegrate new knowledge. Research done in recent years has shown that visuallearning is one of the best methods for teaching and learning. INSPIRATION is a powerful visual learning tool that inspires students are teachers to develop ideas and organize thinking. Inspiration's intgrated diagramming views work together to help students comprehend concepts and information. In this study ınspiration software, powerful visual learning tool has been examined for science education and the results on teacher practices will be given.
Concept maps, also known as cognitive maps, make use of figures, lines arrows and spatial configurations to show how content ideas and concepts are organised and related. Concept maps are used in science education to identfy the pupils misconceptions (1). to organise the knowledge (2,3). to teach collobaratively (4). to summarise the concepts to evaluate pupils to organise the complex structures like long text or web pages, to entegrate new knowledge. Research done in recent years has shown that visuallearning is one of the best methods for teaching and learning. INSPIRATION is a powerful visual learning tool that inspires students are teachers to develop ideas and organize thinking. Inspiration's intgrated diagramming views work together to help students comprehend concepts and information. In this study ınspiration software, powerful visual learning tool has been examined for science education and the results on teacher practices will be given.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
lnspiration yazılımı, Fen eğitimi, Kavram haritaları, Inspiration software, Science education, Concept mapping
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çavaş, B., Pekmez, E. (2001). Fen eğitiminde kavram haritaları ve inspiration programı uygulamaları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (200-204 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.