Fen eğitiminde kavram haritaları ve inspiration programı uygulamaları

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Kavram haritaları, diğer ismiyle bilişsel haritalar, kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkilerin uzaysal biçimde gösterimini sağlayan görsel grafik düzenleyicileridir. Kavram haritaları fen eğitiminde kavram yanılgılarının belirlenmesinde (1), okunan bilgilerin organize edilmesinde (2,3). işbirlikli öğrenmeye farklı bir uygulama yaklaşımı konusunda (4). konuların özetlenmesinde öğrencilerin değerlendirilmesinde, kompleks vapıların düzenlenmesinde (Uzun metinler, hypermedia, Web sayfaları vs.). yeni bilgIilerin entegrasyonu gibi değişik amaçlara yönelik olarak kullanılmaktadır. Son yıllarda yapılan araştırmalar görse| duyu organlarının kullanıldığı eğitim sistemlerinin en iyi eğitim metodları olduğu göstermektedir. lnspiration programı öğretmenlerin ve öğrencilerin fikirlerini geliştirmelerinde ve düşüncelerini organize etmede yarayan görsel bir öğrenme aracıdır. Program içerdiği şema sayesinde kavram haritalarının kavram ağlarının ve diğer grafiksel düzenlemelerin kolayca yapılmasını sağlar. Bu çalışmada Inspiration programının kullanımı konusunda bilgi verilmesinin yanısıra Fen Bilgisi Eğitimi üzerinde örnek uygulamaları yer almaktadır.
Concept maps, also known as cognitive maps, make use of figures, lines arrows and spatial configurations to show how content ideas and concepts are organised and related. Concept maps are used in science education to identfy the pupils misconceptions (1). to organise the knowledge (2,3). to teach collobaratively (4). to summarise the concepts to evaluate pupils to organise the complex structures like long text or web pages, to entegrate new knowledge. Research done in recent years has shown that visuallearning is one of the best methods for teaching and learning. INSPIRATION is a powerful visual learning tool that inspires students are teachers to develop ideas and organize thinking. Inspiration's intgrated diagramming views work together to help students comprehend concepts and information. In this study ınspiration software, powerful visual learning tool has been examined for science education and the results on teacher practices will be given.

Açıklama

Tam metin/Full text

Anahtar Kelimeler

lnspiration yazılımı, Fen eğitimi, Kavram haritaları, Inspiration software, Science education, Concept mapping

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Çavaş, B., Pekmez, E. (2001). Fen eğitiminde kavram haritaları ve inspiration programı uygulamaları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (200-204 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.