Yazar "Temel, Meryem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Interpersonal emotion regulation strategies: can they function differently under certain conditions?(SPRINGER, 2020) Ray-Yol, Elcin; Ulbe, Selva; Temel, Meryem; Altan-Atalay, AyseEmotion Regulation (ER) is an umbrella term that covers both interpersonal and intrapersonal strategies aimed at modifying the duration, intensity and type of emotions that the individuals are experiencing. Although the connection between intrapersonal emotion regulation strategies and psychological distress is well documented, the evidence regarding the association between interpersonal emotion regulation (IER) strategies and psychological distress is rather limited and inconsistent, indicating the need to better understand the conditions in which the association between IER strategies and psychological distress becomes stronger. The current study examined the association of the interaction between maladaptive intrapersonal emotion regulation and IER strategies (i.e., enhancement of positive affect, perspective-taking, social modeling, and soothing) with anxiety and depression. In order to examine this, we asked 318 Turkish individuals (243 females; M = 21.17, SD = 1.89) to complete an online survey which included scales assessing IER, maladaptive cognitive emotion regulation, anxiety and depression. The moderation analyses indicated that interaction of soothing with maladaptive ER strategies was significantly linked with depression, indicating that frequent use of soothing as an IER strategy is linked with lower levels of depression in individuals that rarely use maladaptive emotion regulation strategies (i.e., rumination, and catastrophizing). However, similar results were not observed for anxiety. The findings suggest that the association of especially soothing dimension of IER with depression may change depending on the individual's use of other emotion regulation strategies and soothing may function adaptively under certain conditions.Yayın Terör, kimlik gelişimi, bağlanma, etnik terör ve risk alma davranışı ilişkisi üzerine bir derleme(Maltepe Üniversitesi, 2018) Temel, Meryemİnsanlık varoluşundan itibaren, korku, dehşet ve psikolojik etki uyandırmak için bir şiddet yöntemi olarak başvurulan terör olgusunu sadece politik açıdan ele almak, gerekli çözümlerin ortaya konması sürecini geciktirmektedir. Bu çalışmada, “terör” ve “terörist” kavramları, kişilik özellikleri, kimlik gelişimi, grup kimliği, etnik kimlik, bağlanma ve risk alma davranışı ile ilişkisi bağlamında ele alınmaktadır. Bireyin, terör örgütüne katılma, terörist olma sürecini farklı değişkenler ışığında ele almak, risk faktörlerinin tespiti ve önleyici çalışmalarının geliştirilmesi için önem taşımaktadır.Yayın Üniversite öğrencilerinde algılanan ebeveynler arası çatışma ile duygu düzenleme güçlüğü arasındaki ilişki: algılanan ebeveyn tutumu ve yetişkinlikte bağlanma değişkenlerinin aracı rolleri(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Temel, Meryem; Çelen, H. NerminBu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin geriye dönük ebeveynleri arasındaki çatışmaya dair algısının duygu düzenleme güçlükleri üzerindeki etkisini algılanan anne-baba tutumları ve yetişkinlikte bağlanma aracı değişkenleri vasıtasıyla incelenmesidir. Algılanan ebeveynler arası çatışmanın üç alt boyutu; çatışmanın özellikleri, algılanan tehdit ve kendini suçlamanın duygu düzenleme güçlükleri üzerindeki etkisinde algılanan anne ve baba tutumlarının duygusal sıcaklık, reddetme, aşırı korumacılık ve karşılaştırma alt boyutlarının aracı rolleri alt boyutlar üzerinden ayrı olarak incelenmiştir. Ek olarak romantik bağlanmanın aracı rolü, bağlanma ilişkili kaçınma ve kaygı olmak üzere iki alt boyutta değerlendirilmiştir. Tüm analizlerde, psikolojik stres, yaş ve cinsiyet kontrol değişkeni olarak kullanılmıştır. Çalışmaya İstanbul Maltepe Üniversitesi 187 (%64) ve Bursa Uludağ Üniversitesi 105 (%36) olmak üzere, toplam 292 kişi katılmıştır. Çalışmada, “Kişisel Bilgi ve Onam Formu”, “Çocukların Evlilik Çatışmasını Algılaması Ölçeği”, “Algılanan Anne - Kısa Form (AAT-KF)”, “Algılanan Baba Tutumu-Kısa Form (ABT-KF)”, “Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri-II (YİYE-II)”, “Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği Kısa Formu (DDGÖ-16)” ve “Hasta Sağlık Anketi (HSA)” kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin, SPSS (PROCESS MODELS) 3.3 Paket programı kullanılarak Aracılık Analizi- Model 4 (Hayes, 2013) yöntemiyle değerlendirilmiştir. Aracılık analizi sonuçlarına göre algılanan ebeveynler arası çatışmanın tüm alt boyutlarının duygu düzenlemedeki güçlükler üzerindeki etkisinde algılanan anne-baba tutumları alt boyutlarının aracılık etkisi anlamlılık göstermemektedir. Bununla birlikte, ebeveynler arası çatışmaya dair tehdit ile duygu düzenlemedeki güçlükler arasındaki ilişkide yetişkinlikte bağlanmanın kaygı boyutu aracı rol oynamaktadır. Sonuçlar alan yazındaki araştırmalar kapsamında tartışılmıştır.