Grammar teaching based on bloom’s taxonomy and critical thinking

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Teaching English has always been a significant issue in Turkey; however, learning it as a foreign language is challenging in a non-English speaking environment, where students are not exposed to the language out of the classroom; and traditional teaching methods and instructional policies are other reasons which hinder students’ language learning process. Bloom’s taxonomy together with critical thinking skills is believed to help learners move away from the traditional teaching methods and reach a sufficient level of language with using certain levels. The present study aims to find out the impact of using Bloom’s taxonomy and critical thinking skills on grammar teaching. Besides, this current study aims to investigate whether there is a significant difference between students who were treated with grammar teaching based on Bloom’s taxonomy together with critical thinking skills and students who were taught with explicit way of grammar teaching. This study has been conducted in a quantitative research design. Two groups were used as a sample for this study. The sample group consisted of the experimental group (N=15) and the control group (N=15). To identify the grammar competency of the students before conducting the research, a pre-test and a written task were implemented. After applying a 15-week treatment which is grammar teaching based on Bloom’s taxonomy with critical thinking skills to the experimental group, the results of a post-test and a final written task were gathered from both groups of students to identify whether there was a difference between their pre and post test scores. The analysis of data revealed that the experimental group outperformed the control group in the development of their grammar competency. In accordance with the findings obtained from the results of this study, using Bloom’s taxonomy and critical thinking skills in grammar teaching helps teachers to develop higher levels of thinking process and improve their students’ intellectual ability and thinking capacity.
İngiliz dili eğitimi Türkiye'de her zaman önemli bir konu olmuştur; ancak öğrencilerin sınıf dışında İngilizce diline maruz kalmadıkları bir ortamda yabancı dil olarak öğrenmeleri ve geleneksel öğretim yöntemleri ve öğretim politikaları öğrencilerin dil öğrenme yeterliliğini engelleyen nedenler arasındadır. Bloom taksonomisinin eleştirel düşünme becerileri ile birlikte uygulandığında öğrencilerin geleneksel öğretim yöntemlerinden uzaklaşmalarına ve belirli seviyeleri kullanarak yeterli bir dile ulaşmalarına yardımcı olduğuna inanılmaktadır. Bu çalışma, Bloom taksonomisi ve eleştirel düşünme becerilerinin dilbilgisi öğretimi üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu çalışma, eleştirel düşünme becerileri ile birlikte Bloom taksonomisine dayalı dilbilgisi öğretimi ve geleneksel dilbilgisi ile öğrenim gören öğrenciler arasında anlamlı bir fark olup olmadığını ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Nicel araştırma çerçevesinde uygulanan bu çalışma için deney grubu (N=15) ve kontrol grubu (N=15) olmak üzere toplam iki grup örneklem olarak kullanılmıştır. Çalışmanın başında öğrencilerin dilbilgisi yeterliklerini belirlemek amacıyla ön test uygulanmıştır. Deney grubuna 15 haftalık eleştirel düşünme becerileri ile Bloom taksonomisine dayalı dilbilgisi öğretimi uygulandıktan sonra, iki grubun arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla bir son test uygulanmıştır. Verilerin analizi, deney grubunun dilbilgisi yeterliklerinin geliştirilmesinde kontrol grubundan daha iyi performans sergilediğini ortaya koymuştur. Bu çalışmanın sonuçlarından elde edilen bulgular, Bloom taksonomisinin ve eleştirel düşünme becerilerinin dilbilgisi öğretiminde kullanılmasının öğretmenlerin daha üst düzey düşünme süreçlerini geliştirmelerine ve öğrencilerinin zihinsel yeteneklerini ve düşünme yetilerini geliştirmelerine yardımcı olduğunu ortaya çıkarmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Foreign language learning, Teaching English as a foreign language, Grammar teaching, Bloom’s taxonomy, Critical thinking, Higher-order thinking skills, Yabancı dil öğrenimi, Yabancı dil olarak İngilizce öğretimi, Dil Bilgisi Öğretimi, Bloom taksonomisi, Eleştirel düşünme, Üst düzey düşünme becerileri

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Sağkol, M. (2022). Grammar teaching based on bloom’s taxonomy and critical thinking / Bloom taksonomisine ve eleştirel düşünmeye dayalı dil bilgisi öğretimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.