Grammar teaching based on bloom’s taxonomy and critical thinking

dc.authorid0000-0002-4529-3076en_US
dc.contributor.advisorDilman, Hakan
dc.contributor.authorSağkol, Müge
dc.date.accessioned2024-07-12T22:34:50Z
dc.date.available2024-07-12T22:34:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTeaching English has always been a significant issue in Turkey; however, learning it as a foreign language is challenging in a non-English speaking environment, where students are not exposed to the language out of the classroom; and traditional teaching methods and instructional policies are other reasons which hinder students’ language learning process. Bloom’s taxonomy together with critical thinking skills is believed to help learners move away from the traditional teaching methods and reach a sufficient level of language with using certain levels. The present study aims to find out the impact of using Bloom’s taxonomy and critical thinking skills on grammar teaching. Besides, this current study aims to investigate whether there is a significant difference between students who were treated with grammar teaching based on Bloom’s taxonomy together with critical thinking skills and students who were taught with explicit way of grammar teaching. This study has been conducted in a quantitative research design. Two groups were used as a sample for this study. The sample group consisted of the experimental group (N=15) and the control group (N=15). To identify the grammar competency of the students before conducting the research, a pre-test and a written task were implemented. After applying a 15-week treatment which is grammar teaching based on Bloom’s taxonomy with critical thinking skills to the experimental group, the results of a post-test and a final written task were gathered from both groups of students to identify whether there was a difference between their pre and post test scores. The analysis of data revealed that the experimental group outperformed the control group in the development of their grammar competency. In accordance with the findings obtained from the results of this study, using Bloom’s taxonomy and critical thinking skills in grammar teaching helps teachers to develop higher levels of thinking process and improve their students’ intellectual ability and thinking capacity.en_US
dc.description.abstractİngiliz dili eğitimi Türkiye'de her zaman önemli bir konu olmuştur; ancak öğrencilerin sınıf dışında İngilizce diline maruz kalmadıkları bir ortamda yabancı dil olarak öğrenmeleri ve geleneksel öğretim yöntemleri ve öğretim politikaları öğrencilerin dil öğrenme yeterliliğini engelleyen nedenler arasındadır. Bloom taksonomisinin eleştirel düşünme becerileri ile birlikte uygulandığında öğrencilerin geleneksel öğretim yöntemlerinden uzaklaşmalarına ve belirli seviyeleri kullanarak yeterli bir dile ulaşmalarına yardımcı olduğuna inanılmaktadır. Bu çalışma, Bloom taksonomisi ve eleştirel düşünme becerilerinin dilbilgisi öğretimi üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu çalışma, eleştirel düşünme becerileri ile birlikte Bloom taksonomisine dayalı dilbilgisi öğretimi ve geleneksel dilbilgisi ile öğrenim gören öğrenciler arasında anlamlı bir fark olup olmadığını ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Nicel araştırma çerçevesinde uygulanan bu çalışma için deney grubu (N=15) ve kontrol grubu (N=15) olmak üzere toplam iki grup örneklem olarak kullanılmıştır. Çalışmanın başında öğrencilerin dilbilgisi yeterliklerini belirlemek amacıyla ön test uygulanmıştır. Deney grubuna 15 haftalık eleştirel düşünme becerileri ile Bloom taksonomisine dayalı dilbilgisi öğretimi uygulandıktan sonra, iki grubun arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla bir son test uygulanmıştır. Verilerin analizi, deney grubunun dilbilgisi yeterliklerinin geliştirilmesinde kontrol grubundan daha iyi performans sergilediğini ortaya koymuştur. Bu çalışmanın sonuçlarından elde edilen bulgular, Bloom taksonomisinin ve eleştirel düşünme becerilerinin dilbilgisi öğretiminde kullanılmasının öğretmenlerin daha üst düzey düşünme süreçlerini geliştirmelerine ve öğrencilerinin zihinsel yeteneklerini ve düşünme yetilerini geliştirmelerine yardımcı olduğunu ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.identifier.citationSağkol, M. (2022). Grammar teaching based on bloom’s taxonomy and critical thinking / Bloom taksonomisine ve eleştirel düşünmeye dayalı dil bilgisi öğretimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12277
dc.language.isoenen_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2334en_US
dc.subjectForeign language learningen_US
dc.subjectTeaching English as a foreign languageen_US
dc.subjectGrammar teachingen_US
dc.subjectBloom’s taxonomyen_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectHigher-order thinking skillsen_US
dc.subjectYabancı dil öğrenimien_US
dc.subjectYabancı dil olarak İngilizce öğretimien_US
dc.subjectDil Bilgisi Öğretimien_US
dc.subjectBloom taksonomisien_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectÜst düzey düşünme becerilerien_US
dc.titleGrammar teaching based on bloom’s taxonomy and critical thinkingen_US
dc.title.alternativeBloom taksonomisine ve eleştirel düşünmeye dayalı dil bilgisi öğretimien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Müge_Sağkol_181113122.pdf
Boyut:
1.65 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format