İşletmelerde eğitimin değerlendirilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2002
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Eğitim; bireylerin bilgi, beceri, tutum ve davranışlarında istenilen değişme sağlama sürecidir. Bu süreç işletmede hizmet, kalite, verimlilik ve etkinliği arttırır. Eğitim, insana yapılan bir yatırımdır. Her yatırım gibi eğitimin de değerlendirilmesi gerekir. Eğitimin değerlendirilmesi, eğitim programlarının etkinliğinin belirlenmesine yönelik olarak yapılan sistematik bir çalışmadır. Bu çalışma eğitimin, işletmenin amaçlarına ne ölçüde katkıda bulunduğunu, eğitime katılanlara ne gibi yararlar sağladığını belirlemek ve gelecekteki eğitim programlarının başarısını arttırmak amacıyla yapılır. Eğitimin değerlendirilmesi beş düzeyde gerçekleştirilebilir. Bu düzeyler; tepkilerin, öğrenmenin, davranışların, sonuçların değerlendirilmesi ve yatırımın getirisidir. Bu makale, eğitimin değerlendirilmesini incelemektedir.
Training is a process of planned changes of personel knowledge, skills, attitude and behaviour. This process increases service, quality, productivity and effectiveness of the organisation. The training is an investment in people. Training programs have to be evaluated. The training evaluation determines the effectiveness of training programs. This wiIl be in five levels. These levels are reaction, learning, behavioue, result and return on investment. This article is investigating the evaluation of the training programs.
Training is a process of planned changes of personel knowledge, skills, attitude and behaviour. This process increases service, quality, productivity and effectiveness of the organisation. The training is an investment in people. Training programs have to be evaluated. The training evaluation determines the effectiveness of training programs. This wiIl be in five levels. These levels are reaction, learning, behavioue, result and return on investment. This article is investigating the evaluation of the training programs.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Eğitim, Değerlendirme, Eğitimin Değerlendirilmesi, Eğitim hologramlarının değerlendirilmesi, Training, Evaluation, Training Evaluation, Evaluating Training Programs
Kaynak
Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
2
Sayı
Künye
Özgeldi, M. (2002). İşletmelerde eğitimin değerlendirilmesi. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 2, s. 65-83.