İşletmelerde eğitimin değerlendirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2002

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Eğitim; bireylerin bilgi, beceri, tutum ve davranışlarında istenilen değişme sağlama sürecidir. Bu süreç işletmede hizmet, kalite, verimlilik ve etkinliği arttırır. Eğitim, insana yapılan bir yatırımdır. Her yatırım gibi eğitimin de değerlendirilmesi gerekir. Eğitimin değerlendirilmesi, eğitim programlarının etkinliğinin belirlenmesine yönelik olarak yapılan sistematik bir çalışmadır. Bu çalışma eğitimin, işletmenin amaçlarına ne ölçüde katkıda bulunduğunu, eğitime katılanlara ne gibi yararlar sağladığını belirlemek ve gelecekteki eğitim programlarının başarısını arttırmak amacıyla yapılır. Eğitimin değerlendirilmesi beş düzeyde gerçekleştirilebilir. Bu düzeyler; tepkilerin, öğrenmenin, davranışların, sonuçların değerlendirilmesi ve yatırımın getirisidir. Bu makale, eğitimin değerlendirilmesini incelemektedir.
Training is a process of planned changes of personel knowledge, skills, attitude and behaviour. This process increases service, quality, productivity and effectiveness of the organisation. The training is an investment in people. Training programs have to be evaluated. The training evaluation determines the effectiveness of training programs. This wiIl be in five levels. These levels are reaction, learning, behavioue, result and return on investment. This article is investigating the evaluation of the training programs.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Eğitim, Değerlendirme, Eğitimin Değerlendirilmesi, Eğitim hologramlarının değerlendirilmesi, Training, Evaluation, Training Evaluation, Evaluating Training Programs

Kaynak

Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

2

Sayı

Künye

Özgeldi, M. (2002). İşletmelerde eğitimin değerlendirilmesi. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 2, s. 65-83.