Okulda din eğitimi
Küçük Resim Yok
Tarih
2005
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İnönü Üniversitesi Yayınları
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Okul ortamında din öğretiminin nasıl olması gerektiğinin ayrıntılarına geçmeden önce, her türlü öğretim-öğrenim ilişkisinin arka planında yer alan eğitim kavrayışının niteliği üzerinde durmak önemli bir başlangıç noktasını oluşturabilir. Eğitim birbirinden farklı düzeylerde var olan öğelerden, insanlar arasındaki toplumsal-tarihsel-kültürel ilişkilerden oluşan bir bütündür. E ğ i t i m in görünür yanı ya da d ı ş d ü n y a s ı, algılanan davranış biçimleri, okul ortamı ve bu ortamın içinde yer aldığı yaşama dünyasının bütünüdür. Ancak eğitimin değerlerle, niyetlerle, amaçlarla bağlantılı tümüyle zihinsel süreçleri içeren ikinci ama aslında belirleyiciliği üst düzeyde olan d ü ş ü n s el y ö n ü n den söz edebiliriz. Eğitim olgusunun bir diğer yönü ise d i l s e l görünümüdür. Burada söz konusu olan, eğitim süreçlerinin bütününde kullanılan dil boyutudur. Eğitimle ilgili belirlemeler, içselleştirilen eğitim anlayışı, insan anlayışıyla, varlık anlayışıyla, bilgi anlayışıyla da yakından ilgilidir ve bu bağlamda oluşturulan bütünlük, örgün öğretimi, okul öğretimini ve/veya yaygın öğretimi de belirlemektedir. Bu noktada açıklık kazandırılması gerekenler, genellikle öğretimin niteliği, okul öğretiminde yer alması gereken konular, uygulanan öğretim yöntemleri, öğretimde büyük önem taşıyan ders araç gereçleridir ve daha somut bir belirleyişle, ders kitaplarıdır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Ülkemizde laik eğitim sisteminde sosyal bilim olarak din öğretimi kurultayı
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çotuksöken, B. (2023). Okulda din eğitimi. Çınar, İ. ve Atılgan, H. (Ed.). Ülkemizde laik eğitim sisteminde sosyal bilim olarak din öğretimi kurultayı kitabı içinde (ss. 231-239). Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınları.