Okulda din eğitimi

Küçük Resim Yok

Tarih

2005

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İnönü Üniversitesi Yayınları

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Okul ortamında din öğretiminin nasıl olması gerektiğinin ayrıntılarına geçmeden önce, her türlü öğretim-öğrenim ilişkisinin arka planında yer alan eğitim kavrayışının niteliği üzerinde durmak önemli bir başlangıç noktasını oluşturabilir. Eğitim birbirinden farklı düzeylerde var olan öğelerden, insanlar arasındaki toplumsal-tarihsel-kültürel ilişkilerden oluşan bir bütündür. E ğ i t i m in görünür yanı ya da d ı ş d ü n y a s ı, algılanan davranış biçimleri, okul ortamı ve bu ortamın içinde yer aldığı yaşama dünyasının bütünüdür. Ancak eğitimin değerlerle, niyetlerle, amaçlarla bağlantılı tümüyle zihinsel süreçleri içeren ikinci ama aslında belirleyiciliği üst düzeyde olan d ü ş ü n s el y ö n ü n den söz edebiliriz. Eğitim olgusunun bir diğer yönü ise d i l s e l görünümüdür. Burada söz konusu olan, eğitim süreçlerinin bütününde kullanılan dil boyutudur. Eğitimle ilgili belirlemeler, içselleştirilen eğitim anlayışı, insan anlayışıyla, varlık anlayışıyla, bilgi anlayışıyla da yakından ilgilidir ve bu bağlamda oluşturulan bütünlük, örgün öğretimi, okul öğretimini ve/veya yaygın öğretimi de belirlemektedir. Bu noktada açıklık kazandırılması gerekenler, genellikle öğretimin niteliği, okul öğretiminde yer alması gereken konular, uygulanan öğretim yöntemleri, öğretimde büyük önem taşıyan ders araç gereçleridir ve daha somut bir belirleyişle, ders kitaplarıdır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Ülkemizde laik eğitim sisteminde sosyal bilim olarak din öğretimi kurultayı

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Çotuksöken, B. (2023). Okulda din eğitimi. Çınar, İ. ve Atılgan, H. (Ed.). Ülkemizde laik eğitim sisteminde sosyal bilim olarak din öğretimi kurultayı kitabı içinde (ss. 231-239). Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınları.