Sinemada mekan tasarımının incelenmesi: Bilim kurgu sineması örneği

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2012

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Mimarlık; insanların yasamsal faaliyetlerini gerçeklestirmek, barınma, dinlenme, çalısma, eğlenme gibi eylemlerini sürdürebilmeleri amacıyla gerekli mekânları, islevsel gereksinmeleri, teknik-ekonomik olanaklarla ve çevrenin izin verdiği ölçülerde birlestirerek estetik yaratıcılıkla insa etme sanatıdır. ?nsanların sosyal ve kültürel ihtiyaçlarına ısık tutan sinemasal mekânlar da mimarlığın bir parçasıdır. Bu bağlamda tez çalısmasında mimarlık ve sinema etkilesimine neden olan etmenler belirlenerek, hangi yollarla bu etkilesimin gerçeklestiği, mimarlığın bu etkilesimden ne sekilde fayda sağladığı ya da sağlaması gerektiği, mimarlık ve sinema arasındaki bağı kuran bu etmenlere mimarlığın nasıl bir bakıs açısıyla yaklasması gerektiği üzerinde durulmaktadır. Ayrıca sinemasal mekânın nasıl tasarlanması gerektiği; sinemasal mekânın kullanılması, sinemasal mekânın olusturulma biçimleri, sinemasal mekânın olusturulmasında filmsel araçların rolleri, örnek filmler üzerinde incelemeler yaparak açıklanmaya çalısılmıstır.
In order to perform people’s vital activities and maintain activities such as housing, resting, working and having fun, architecture is the art of constructing the places and the functional requirements with an aesthetic creativity through techno-economical circumstances and the extent allowed by the environment. The cinematic places which bring light to people’s social and cultural needs are also part of architecture. In this context, by determining the factors which cause interaction between architecture and cinema, this study shows with which ways this interaction takes place, how architecture gets benefit from this interaction or how it should get benefit from and how architecture should approach to the factors which cause interaction between architecture and cinema. And also, this study tried to explain how cinematic places should be designed by examining the usage of the cinematic places, creation styles of cinematic places and the roles of filmic tools in creating cinematic places and examining sample films.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Sinemasal mekân, Bilim kurgu, Bilim kurgu sineması ve mekân, Sinemada mekân tasarımı, Cinematic spaces, Science fiction, Science fiction and space, Space design at the cinema

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Öztürk, B. (2012). Sinemada mekan tasarımının incelenmesi: Bilim kurgu sineması örneği / A study of space design for cinema: A science fiction samples (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.