Uluslararası ticarette stratejik pazarlama

dc.contributor.advisorSümen, Halil Halefşan
dc.contributor.authorEren, Sema
dc.date.accessioned2024-07-12T22:26:12Z
dc.date.available2024-07-12T22:26:12Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada FETAŞ A.Ş ile görüşülüp amaç; şirkette stratejik pazarlama temasının uygulanması ve algılanma düzeylerinin tespit edilmesinin anlaşılması üzerine, araştırma genel olgunluk modeli ile açıklanacak biçimde dizayn edilmiştir. Uluslararası pazarlama unsurlarına yer verilmiş olup geniş bir yelpazede bu unsurların açıklanmasına katkı sağlanmıştır. Örneklem olarak alınan şirketin, olgunluk seviyesi stratejik pazarlama öğelerinden olan, stratejik pazarlama planı, pazar bölümlenmesi, hedef kitle belirleme, konumlandırma, markalaşma, pazarlamanın 7P'si, müşteri deneyimi ve dağıtım kanalları gibi faktörler sekiz farklı boyutta tanımlanarak firmaya entegre edilmiştir. Böylece üzerinde araştırma yapılan firmanın stratejik pazarlama hususundaki olgunluk seviyesi meydana gelmiş ve firmanın gelişime açıklık getiren durumu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, we aimed to meet with FETAS A.Ş. on the understanding of the application of the strategic marketing theme in the company and the detection of perceived levels, the research was designed to be explained by the general maturity model. International marketing elements have been included and contributed to the explanation of these elements in a wide range of countries. Factors such as strategic marketing plan, market segmentation, target segmentation, positioning, branding, marketing 7P, customer experience and distribution channels, which are the maturity level strategic marketing items, are defined in eight different dimensions and integrated into the company. Thus, the level of maturity of strategic marketing of the company that has been researched has come to the fore and the situation that clarifies the development of the company has emerged.en_US
dc.identifier.citationEren, S. (2018). Uluslararası ticarette stratejik pazarlama / Strategic marketing in international trade. . (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11442
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1477en_US
dc.subjectStratejik pazarlamaen_US
dc.subjectUluslararası ticareten_US
dc.subjectMüşteri deneyimi yönetimien_US
dc.subjectDijital pazarlamaen_US
dc.subjectSegmentasyonen_US
dc.subjectStrategic marketingen_US
dc.subjectInternational tradeen_US
dc.subjectCustomer relationship managementen_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectSegmentationen_US
dc.titleUluslararası ticarette stratejik pazarlamaen_US
dc.title.alternativeStrategic marketing in international tradeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files