Tarkovski'nin "Offret" filminde etik bir yaklaşım olarak hakikat sorunu

dc.contributor.advisorÇınar, Cem
dc.contributor.authorBaran, Umut
dc.date.accessioned2024-07-12T22:14:28Z
dc.date.available2024-07-12T22:14:28Z
dc.date.issued2018-09en_US
dc.date.submitted2018en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın ana eksenini; tarih boyunca doğru, gerçek, değişmez, mutlak, vb. gibi birçok farklı anlamda kullanılmış olan “hakikat” kavramına günümüzde yüklenen anlamların, sanat ve sinema ile kurulmaya çalışılan anlam bağlantılarını bir Tarkovski filmi olan “Offret (Kurban) (1986)” üzerinden sorgulama fikri oluşturmaktadır. Bilindiği gibi “hakikat” kavramı düşünce tarihi boyunca felsefi bir araştırma konusu olarak sürekli sorgulanmıştır ve günümüzde de sorgulanmaktadır. Henüz daha sağlam bir temele oturtulamadığı halde adını sıkça duyduğumuz; “sinemanın hakikati”, “sanat ve hakikat”, “hakikat ve insan” vb. gibi tartışma konusu olan bir kavramın çözümlemesini yapmak için düşünce tarihi içerisinde bir yolculuğa çıkarak etik ve estetik alanlarındaki kökensel karşılıkları araştırmalı ve buradan elde edilecek verilerle sinema sanatı ile kurulabilecek olası bağlantılarına bakılmalıdır. Özetle bu çalışmanın amacı, sabit ve değişmez, mutlak, tüm zamanlarda ve insanlığın tümü için geçerli olabilen bir hakikat [eğer] var ise düşünce tarihi içerisinde ontolojik, epistemolojik, etik ve estetik alanlarında bir kavram olarak bunun peşine düşmek, belli tanımlara ulaştıktan sonra, hakikat kavramı üzerinden söylem analizi yöntemiyle “Offret” filminin çözümlemesini yaparak, etik bir yönelim ve bir öneri sineması olarak karşımıza çıkan “Tarkovski Sinemasını” elde edilen bu çıkarımlar ile çözümleyip bir hipoteze ulaşmaktır.en_US
dc.description.abstractThe idea of investigating the meanings attributed to the of the concept “truth” at present day and its meaning connections those tried to be established with arts and cinema which was used in different meanings such as correct, fact, constant, unconditional etc. throughout the history over Tarkovsky’s movie “Offret (The Sacrifice) (1986)” constitutes the main axis of this study. As it’s known the concept “truth” was questioned consistently throughout the intellectual history as a philosophical research subject and it’s being questioned at present day as well. Although it could not be placed on a sound basis yet trying to analyse a concept which has questions of debate with the names we hear frequently such as “the truth of cinema”, “arts and truth”, “truth and human” etc. its original meanings within the fields of ethics and aesthetics should be researched by taking a journey to the intellectul history hereby with the data acquired possible connections which may be established with the art of cinema should be surveyed. In brief the aim of this study is to chase if there is a constant, certain, unconditional truth for all humanity at all times as a concept among the fields of ontology, epistemology, ethics and aesthetics within the intellectual history and after reaching certain definitions analysing the movie “Offret” over the concept of truth and to reach an hipothesis by resolving Tarkovsky cinema as an ethical tendency and suggestion cinema with these inferences acquired.en_US
dc.identifier.citationBaran, Umut (2018). Tarkovski'nin "Offret" filminde etik bir yaklaşım olarak hakikat sorunu (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10022
dc.institutionauthorBaran, Umuten_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0073en_US
dc.subjectAndrey Tarkovskien_US
dc.subjectsinemaen_US
dc.subjectfelsefeen_US
dc.subjecthakikaten_US
dc.subjectetiken_US
dc.subjectontolojien_US
dc.subjectepistemolojien_US
dc.subjectfenomenolojien_US
dc.subjectdoğruluken_US
dc.subjectgerçekliken_US
dc.subjectşiirsel sinemaen_US
dc.subjectgerçekçi sinemaen_US
dc.subjectmühürlenmiş zamanen_US
dc.subjectsanat ve propagandaen_US
dc.subjectAndrei Tarkovskyen_US
dc.subjectcinemaen_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjecttruthen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectontologyen_US
dc.subjectepistemologyen_US
dc.subjectphenomenologyen_US
dc.subjecttruthfulnessen_US
dc.subjectrealityen_US
dc.subjectpoetic cinemaen_US
dc.subjectrealistic cinemaen_US
dc.subjectsculpting in timeen_US
dc.subjectart and propagandaen_US
dc.titleTarkovski'nin "Offret" filminde etik bir yaklaşım olarak hakikat sorunuen_US
dc.title.alternativeThe Truth problem as an ethical aproach in Tarkovsky's movie "Offret"en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Umut_Baran_Tarkovski'nin_OFFRET_filminde.pdf
Boyut:
6.04 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text