Dijital pazarlamada online kullanıcı deneyimi: anne bebek sektörü örneği

Küçük Resim Yok

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmanın ana amacı; anne ve bebek sektöründeki ara yüz tasarımlarının kullanıcı deneyimini etkileyen yasalar perspektifinden, içerik analizi yapılarak ısı haritaları ve kullanıcı hareketlerini içeren Google Analytics verileriyle, kullanıcı dostu tasarımın karşılanıp karşılanamadığını belirlemek olup bu sonuçlar ışığında kullanıcı deneyimini oluşturulan online alışveriş sitesi ile dijital pazarlama alanı arasında nasıl bir ilişki olduğunu incelemektir. Kullanıcı deneyimini etkileyen yasalar; estetik ve kullanılabilirlik etkisi, Fitts yasası, hedef gradyan etkisi, Hick yasası, tepe bitiş kuralı, Doherty eşiği, seri konum etkisi olmak üzere 7 farklı ana başlık incelenmiştir. Ana ve alt başlıklar ile kullanıcı dostu bir web sitesinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda masaüstü, mobil ve mobil uygulama ara yüzleri içerik analizi yapılmış olup, ısı haritaları ve kullanıcı yorumları ayrıştırılarak analiz edilmiştir. Bu kapsamda yapılan araştırmanın sonucunda kullanıcı deneyimini etkileyen faktörlerin incelenen web sitesinde çoğunlukta olduğu tespit edilmiş olup, kullanıcı dostu tasarımının temellerinin bu faktörlerden geçtiği ön plana çıkmaktadır.
The main purpose of this project is that from the perspective of the factors affecting the user experience of interface design in mother and baby care industry, making contents analysis via Google Analytics data including heat maps and user movements, to accurately measure usability of user-friendly. According to the light of these results, it is examined how the online shopping site, whose user experience is created, is in a relationship in the field of digital marketing. 7 different main headings were examined from the factors affecting the user experience; aesthetics and usability effect, Fitts law, Goal-gradient effect, Hick's law, Peak-End rule, Doherty threshold, serial position effect. This study is aimed to examine a user-friendly website with main and sub-titles. For these purposes, desktop, mobile and mobile application interfaces were analyzed by content analysis, and heat maps and user comments were analyzed separately. As a result of the research, it has been determined that the majority factors that affecting the user experience are mostly in the examined website, and it comes to the fore that the basis of the user-friendly design is based on these factors.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Dijital Pazarlama, Kullanıcı deneyimi, Arayüz tasarımı, Kullanıcı deneyimi yasaları, Digital marketing, User experience, Interface design, User experience laws

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aydın, B. (2022). Dijital pazarlamada online kullanıcı deneyimi: anne bebek sektörü örneği / Online user experience in digital marketing: The case of the-baby industry (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.