Dijital pazarlamada online kullanıcı deneyimi: anne bebek sektörü örneği

dc.authorid0000-0003-2398-7859en_US
dc.contributor.advisorEyüboğlu, Ezgi
dc.contributor.authorAydın, Büşra
dc.date.accessioned2024-07-12T22:34:55Z
dc.date.available2024-07-12T22:34:55Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın ana amacı; anne ve bebek sektöründeki ara yüz tasarımlarının kullanıcı deneyimini etkileyen yasalar perspektifinden, içerik analizi yapılarak ısı haritaları ve kullanıcı hareketlerini içeren Google Analytics verileriyle, kullanıcı dostu tasarımın karşılanıp karşılanamadığını belirlemek olup bu sonuçlar ışığında kullanıcı deneyimini oluşturulan online alışveriş sitesi ile dijital pazarlama alanı arasında nasıl bir ilişki olduğunu incelemektir. Kullanıcı deneyimini etkileyen yasalar; estetik ve kullanılabilirlik etkisi, Fitts yasası, hedef gradyan etkisi, Hick yasası, tepe bitiş kuralı, Doherty eşiği, seri konum etkisi olmak üzere 7 farklı ana başlık incelenmiştir. Ana ve alt başlıklar ile kullanıcı dostu bir web sitesinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda masaüstü, mobil ve mobil uygulama ara yüzleri içerik analizi yapılmış olup, ısı haritaları ve kullanıcı yorumları ayrıştırılarak analiz edilmiştir. Bu kapsamda yapılan araştırmanın sonucunda kullanıcı deneyimini etkileyen faktörlerin incelenen web sitesinde çoğunlukta olduğu tespit edilmiş olup, kullanıcı dostu tasarımının temellerinin bu faktörlerden geçtiği ön plana çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this project is that from the perspective of the factors affecting the user experience of interface design in mother and baby care industry, making contents analysis via Google Analytics data including heat maps and user movements, to accurately measure usability of user-friendly. According to the light of these results, it is examined how the online shopping site, whose user experience is created, is in a relationship in the field of digital marketing. 7 different main headings were examined from the factors affecting the user experience; aesthetics and usability effect, Fitts law, Goal-gradient effect, Hick's law, Peak-End rule, Doherty threshold, serial position effect. This study is aimed to examine a user-friendly website with main and sub-titles. For these purposes, desktop, mobile and mobile application interfaces were analyzed by content analysis, and heat maps and user comments were analyzed separately. As a result of the research, it has been determined that the majority factors that affecting the user experience are mostly in the examined website, and it comes to the fore that the basis of the user-friendly design is based on these factors.en_US
dc.identifier.citationAydın, B. (2022). Dijital pazarlamada online kullanıcı deneyimi: anne bebek sektörü örneği / Online user experience in digital marketing: The case of the-baby industry (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12300
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT2357en_US
dc.subjectDijital Pazarlamaen_US
dc.subjectKullanıcı deneyimien_US
dc.subjectArayüz tasarımıen_US
dc.subjectKullanıcı deneyimi yasalarıen_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectUser experienceen_US
dc.subjectInterface designen_US
dc.subjectUser experience lawsen_US
dc.titleDijital pazarlamada online kullanıcı deneyimi: anne bebek sektörü örneğien_US
dc.title.alternativeOnline user experience in digital marketing: the case of the mother-baby industryen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar