From Amul ad campaigns to Indian cinema: analyzing the changing Indian culture in the media scene

Küçük Resim Yok

Tarih

2015

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

lndian culture has continued to be defined mainly through two dominant media forms, the advertising media and mass media, specifically films. ln a country that is divided into twenty-nine states and having more than five hundred languages, this visual culture in the form of films has been instrumental for national integration in a country that is otherwise divided by ethnic and cultural differences specific to each region of lndia.
Hindistan kültürü temelde iki mecrada temsil edilmektedir. Bunlardan ilki reklam medyası diğeri de filmlerin ağırlıkta olduğu kitle iletişim medyasıdır. 29 bölge ve 500'den fazla konuşulan dil. Hindistan'daki film sektörü ile birlikte UlusaI bütünleşmenin bir aracı durumundadır. Aksi halde her bir bölge kendi etnik ve kültürel özellikleri ile bir ayrışma durumunu yaşayabilir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Culture, Media, Cinema, India, Communication, Kültür, Medya, Sinema, Hindistan, İletişim

Kaynak

2015 İstanbul International Communication Students Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Ganguly, M. (2015). From Amul ad campaigns to Indian cinema: analyzing the changing Indian culture in the media scene. Karakulakoğlu, S.E. ve Scifo, S. (ed.). 2015 İstanbul International Communication Students Congress (23-24 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.