From Amul ad campaigns to Indian cinema: analyzing the changing Indian culture in the media scene

dc.contributor.authorGanguly, Madhurima
dc.contributor.editorKarakulakoğlu, Selva Ersöz
dc.contributor.editorScifo, Salvatore
dc.date.accessioned2024-07-12T21:26:48Z
dc.date.available2024-07-12T21:26:48Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractlndian culture has continued to be defined mainly through two dominant media forms, the advertising media and mass media, specifically films. ln a country that is divided into twenty-nine states and having more than five hundred languages, this visual culture in the form of films has been instrumental for national integration in a country that is otherwise divided by ethnic and cultural differences specific to each region of lndia.en_US
dc.description.abstractHindistan kültürü temelde iki mecrada temsil edilmektedir. Bunlardan ilki reklam medyası diğeri de filmlerin ağırlıkta olduğu kitle iletişim medyasıdır. 29 bölge ve 500'den fazla konuşulan dil. Hindistan'daki film sektörü ile birlikte UlusaI bütünleşmenin bir aracı durumundadır. Aksi halde her bir bölge kendi etnik ve kültürel özellikleri ile bir ayrışma durumunu yaşayabilir.en_US
dc.identifier.citationGanguly, M. (2015). From Amul ad campaigns to Indian cinema: analyzing the changing Indian culture in the media scene. Karakulakoğlu, S.E. ve Scifo, S. (ed.). 2015 İstanbul International Communication Students Congress (23-24 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-68-0
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5920
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2015 İstanbul International Communication Students Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06762
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectIndiaen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectHindistanen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleFrom Amul ad campaigns to Indian cinema: analyzing the changing Indian culture in the media sceneen_US
dc.title.alternativeAmul reklam kampanyalarından Hindistan sinemasına: medyadaki Hindistan kültürüne ilişkin bir analizen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar