“Küçükken dedemin el feneri ile oynamaya bayılırdım.”: okul öncesi öğretmenlerinin resimli hikaye kitabı seçiminde dikkat ettiği unsurlar
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu çalışmanın genel amacı Zonguldak ilinde 4-6 yaş aralığındaki çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenlerinin resimli hikâye kitabı seçerken dikkat ettikleri unsurları tespit etmektir. Yöntem: Araştırma, nitel desende gerçekleştirilen fenomenolojik bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Zonguldak ilinde yer alan resmi, özel, bağımsız anaokulu ve anasınıflarında 4-6 yaş gruplarında görev yapan 40 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme çeşitlerinden, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Verileri toplamak amacıyla katılımcılara araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile “Okul Öncesi Öğretmenlerin Çocuk Kitabı Seçim Ölçütleri” anket formu uygulanmıştır. Öğretmenlere her kategoride üçer kitap olmak üzere, beş farklı kategoride, toplamda on beş adet kitap gösterilmiş ve öğretmenlerin kitap seçiminde göz önünde bulundurdukları özelliklere göre formlar doldurulmuştur. Yarı-yapılandırılmış görüşme formunda ise (i) Seçilen kitabı diğer kitaplardan ayıran özellikler, (ii) Seçilen kitabın hangi gelişim alanını desteklemeye yönelik kullanılabileceği, (iii) Seçilen kitabı daha etkili hale getirmek için neler yapılabileceğine ilişkin üç adet açık uçlu soru yer almıştır. İlgili görüşme sırasında ses kayıt cihazı yardımıyla veriler kaydedilmiş ve ses kayıt cihazı ile kaydedilen ham veriler birebir yazıya geçirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistik ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kitap tercihi, Destekleyici etkinlikler, Resimli hikâye kitapları, Çocuk edebiyatı, Okul öncesi dönem
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çokcanlı, Ç., Yurttaş, D. ve Keleş, S. (2019). “Küçükken dedemin el feneri ile oynamaya bayılırdım.”: okul öncesi öğretmenlerinin resimli hikaye kitabı seçiminde dikkat ettiği unsurlar. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.