Çocuk kitabı seçiminde öğretmen ve ebeveylerin kitap seçim kriterleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu çalışmada, özellikle erken yaşta çocukların en çok etkileşimde bulunduğu anne babaları ve öğretmenler tarafından çocuklara sunulacak kitaplarda kullandıkları kriterlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma Antalya örnekleminde anaokulu öğretmenleri ve okul öncesi çağda çocuğu olan anne babalar çalışmaya dahil edilmiştir. Random örnekleme yöntemiyle seçilen 50 ebeveyn ve 50 anasınıfı öğretmeni olmak üzere toplam 100 yetişkin katılımcıdan veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okul Öncesi Öğretmeninin ve Ebeveynlerin Çocuk Kitabı(3-6 yaş) Seçiminde Dikkat Ettikleri Ölçütleri Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın analizleri devam etmekte olup çalışma sonuçları sunum sırasında tartışılacaktır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Çocuk kitapları, İçerik, Resim, Boyut, Dil

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Karan, H. (2019). Çocuk kitabı seçiminde öğretmen ve ebeveylerin kitap seçim kriterleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.