Çocuk kitabı seçiminde öğretmen ve ebeveylerin kitap seçim kriterleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu çalışmada, özellikle erken yaşta çocukların en çok etkileşimde bulunduğu anne babaları ve öğretmenler tarafından çocuklara sunulacak kitaplarda kullandıkları kriterlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma Antalya örnekleminde anaokulu öğretmenleri ve okul öncesi çağda çocuğu olan anne babalar çalışmaya dahil edilmiştir. Random örnekleme yöntemiyle seçilen 50 ebeveyn ve 50 anasınıfı öğretmeni olmak üzere toplam 100 yetişkin katılımcıdan veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okul Öncesi Öğretmeninin ve Ebeveynlerin Çocuk Kitabı(3-6 yaş) Seçiminde Dikkat Ettikleri Ölçütleri Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın analizleri devam etmekte olup çalışma sonuçları sunum sırasında tartışılacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çocuk kitapları, İçerik, Resim, Boyut, Dil
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Karan, H. (2019). Çocuk kitabı seçiminde öğretmen ve ebeveylerin kitap seçim kriterleri.
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.