Psycho-social determinants in the formation of dining places, within the urban identity
Küçük Resim Yok
Tarih
2014
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The food culture and dining spaces, being of the most common shared phenomena of social culture, have multiple social appearances. While these venues within the identity of the city bear deep connotations regarding the city, urbanity, and the societal, they are also places that become the scene for the city’s daily life and where the city’s pulse is. The formation of urban spaces, spatial representations in the city, the distribution of the societal on space, and etc. do actually reveal the spatial and psycho-social parameters. Dining places in this sense, do not only belong to the city with their physical appearances but also they carry great importance as being places that allow the city, urbanity, sociality, the public, daily life, and modernity to represent themselves in different ways. In this paper, with the rhetoric of space, a descriptive point of view is being applied over a specific type of space to the processes of the societal background carried by the city and the identity construction based on this.
Toplumsal kültürün en yaygın ortak paylaşım olgularından biri olan yemek kültürü ve mekânları çoklu sosyal görüngülere sahiptirler. Kentin kimliği içersinde bu mekânlar, kente, kentliliğe ve toplumsal olana dair derin çağrışımlar taşırken, kentin gündelik yaşamına sahne olan, kentin nabzının attığı yerlerdir. Kentsel mekânların oluşumu, kentteki mekânsal temsiller, toplumsalın mekân üzerindeki dağılımı vs. gerçekte, mekân ile psiko-sosyal parametrelerini de açığa vurur. Yemek yeme mekanları bu açıdan, sadece fiziki görünümleriyle kente ait değildirler, aynı zamanda kentin, kentliliğin, toplumsallığın, kamusal olanın, gündelik hayatın ve modernliğin kendisini farklı şekillerde temsiline imkân tanıyan yerler olarak da büyük önem taşırlar. Bu yazıda, mekân retoriği üzerinden, kent taşıdıkları toplumsallık ardalanı ve buna dayalı kimlik inşa süreçlerine spesifik bir mekan çeşidi üzerinden betimsel bir açıdan açıklık getirilmektedir.
Toplumsal kültürün en yaygın ortak paylaşım olgularından biri olan yemek kültürü ve mekânları çoklu sosyal görüngülere sahiptirler. Kentin kimliği içersinde bu mekânlar, kente, kentliliğe ve toplumsal olana dair derin çağrışımlar taşırken, kentin gündelik yaşamına sahne olan, kentin nabzının attığı yerlerdir. Kentsel mekânların oluşumu, kentteki mekânsal temsiller, toplumsalın mekân üzerindeki dağılımı vs. gerçekte, mekân ile psiko-sosyal parametrelerini de açığa vurur. Yemek yeme mekanları bu açıdan, sadece fiziki görünümleriyle kente ait değildirler, aynı zamanda kentin, kentliliğin, toplumsallığın, kamusal olanın, gündelik hayatın ve modernliğin kendisini farklı şekillerde temsiline imkân tanıyan yerler olarak da büyük önem taşırlar. Bu yazıda, mekân retoriği üzerinden, kent taşıdıkları toplumsallık ardalanı ve buna dayalı kimlik inşa süreçlerine spesifik bir mekan çeşidi üzerinden betimsel bir açıdan açıklık getirilmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
City, Dining space, Psycho-social determinants, Kent, Yemek yeme mekânları, Psiko-sosyal belirleyiciler
Kaynak
T. C. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yalçın, M. (2014). Psycho-social determinants in the formation of dining places, within the urban identity / Kent kimliği içerisinde yemek yeme mekanlarının oluşumundaki psiko-sosyal belirleyiciler. T. C. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. s. 171-189.