Hasta memnuniyeti araştırması: Bir devlet hastanesinin acil kliniğine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2013
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç. Hastanelerin acil servisleri hastaların kabul edilmesi zorunlu olduğu, kesintisiz hizmetsunmak üzere ayrılmış servislerdir. Bu tanımlayıcı ve ileriye dönük anket çalışmasının amacı birdevlet hastanesi acil polikliniğine Ocak 2011-Aralık 2011 aylarında başvuran hastalarınmemnuniyet düzeylerini değerlendirmektir. Yöntem. On altı yaşından büyük, onay formuimzalamış 440 hasta çalışmaya alındı. Hastalara anket formunda 1 tanesi açık 31 tanesi kapalı uçlutoplam 32 soru soruldu. Çalışmaya başlamadan önce çalışmaya katılacak olan paramediklereçalışma hakkında eğitim verildi. Bulgular. Anket sonuçlarına göre acil servisimizin fizikikoşullarından hastaların yaklaşık %95i ve genel olarak hastanemiz acilinden hastalarımızınyaklaşık %97si memnundu. Sonuç. Hasta memnuniyeti anketleri, sağlık hizmetlerinin planlaması,sunumu ve iyileştirilmesinde yön gösterici bir rol üstlenmektedir. Daha kaliteli hizmet verilmesiiçin bu anketlerin periyodik olarak uygulanması yararlı olacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK)
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
35
Sayı
2