Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 aşısına ilişkin görüşleri: tanımlayıcı, kesitsel bir çalışma

Küçük Resim Yok

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 aşısına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Materyal ve Metot: Tanımlayıcı, kesitsel tasarımda olan bu araştırma İstanbul’da bulunan dört üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 1008 öğrenci ile gerçekleştirildi. Veriler “Bilgi Formu’’ aracılığıyla online olarak toplandı. Bulgular: Araştırmada öğrencilerin %85,7’sinin COVID19 aşısı olmadığı, aşı olmayan öğrencilerin ise %44,8’inin aşı yaptırmayı düşünmediği veya karasız olduğu bulundu. Öğrencilerin COVID-19 aşısı yaptırmayı düşünmeme veya kararsızlık nedenleri arasında en sık; aşının çok hızlı sürede üretilmiş olması, aşının koruyuculuğuna veya içeriğine güvenmeme, aşı hakkında yeterli bilgi sahibi olmama olduğu belirlendi. Öğrencilerin sınıf düzeyi (p= 0,000), üniversite türü (p= 0,000), COVID-19 hastalığı (p = 0,028) ve aşısı (p= 0,000) ile ilgili bilgi düzeyleri ile aşı yaptırmayı düşünme durumları arasında anlamlı fark olduğu belirlendi. Sonuç: Öğrencilerin çok az bir bölümünün aşı olduğu, aşı olmayan öğrencilerin yarısına yakınının aşı olmayı düşünmediği veya kararsız oldukları belirlendi. Öğrencilerin COVID-19 aşısına bakış açısını belirlemek çok disiplinli eğitim stratejilerinin planlanmasında yardımcı olabilir.
Objective: This study aims to identify the nursing students' opinions about the COVID-19 vaccine. Materials and Methods: This descriptive, cross-sectional study was realized with 1008 students enrolled in the nursing departments of four universities located in Istanbul. Data were collected online with Information Form. Results: 85.7% of the students did not get a COVID-19 vaccine, and 44.8% of the unvaccinated students did not think about getting a vaccine or were indecisive. The reasons for the students' not thinking about getting the vaccine or their indecisiveness about it were most frequently the vaccine having been produced in a very short time, not trusting the protection or content of the vaccine, not having enough information about the vaccine. A significant difference was found between the students’ grade (p= 0.000), type of university (p= 0.000), knowledge level about the COVID-19 illness (p= 0.028) and vaccine (p= 0.000) and their thinking about getting vaccinated. Conclusion: It was found that a tiny part of the students was vaccinated; almost half of the unvaccinated students did not think about getting vaccinated or were indecisive. Understanding the student's perspective on the COVID-19 vaccine can be helpful in planning multidisciplinary education strategies.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Aşılama, COVID-19 aşıları, Hemşirelik, İmmünizasyon, COVID-19 vaccines, Immunization, Nursing, Vaccination

Kaynak

Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

7

Sayı

2

Künye

Köse, S., Erkut, Z., İncekar, M.Ç. ve Savaşer, S. (2022). Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 aşısına ilişkin görüşleri: tanımlayıcı, kesitsel bir çalışma/Nursing students’ opinions about the COVID-19 vaccine: a descriptive, cross-sectional study. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi. 7(2), s.297-305.