Bilgisayar oyunlarının çocukların bilişsel performansına etkisinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2009

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bilgisayar oyunlarının çocuklar üzerinde çeşitli etkileri olduğuna dair pek çok araştırma yapılmıştır. Bilgisayar oyunlarının çocuklardaki bilişsel performans düzeyine etkisi olabilmektedir. Bu araştırmanın temel amacı; bilgisayar oyunlarının, çocuklardaki bilişsel performans düzeyine etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda bu araştırmada, çocukların bilgisayar oyunu oynama süresi ile bilişsel performans düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla ‘’Kişisel Bilgi Formu’’ ve Jack A. Naglieri ve J.P. Das tarafından geliştirilen ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Tamer Ergin tarafından 2003 yılında standardize edilen ‘’Bilişsel Değerlendirme Sistemi (Cognitive Assessment System-CAS)’’ kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 9-10 yaşlarındaki toplam 84 ilköğretim okulu öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda çocukların bilgisayar oyunu oynama sıklığının çocukların bilişsel performans düzeyleri üzerinde anlamlı fark yaratabildiği ortaya çıkmıştır.
There are many studies about computer games’ various effects on children. Computer games have effects on children’s cognitive performance. The main purpose of this research is to study about computer games’ effects on children’s cognitive performance. For this purpose, the relationship between children’s playing computer games time and their cognitive performance level are examined in this research. ‘’Personal Information Form’’ and ‘’Cognitive Assessment System (CAS)’’ have been used to collectdata in this study. Cognitive Assessment System (CAS) has beed developed by Jack A. Nagliere and J.P. Das and standardized by Yrd. Doç. Tamer Ergin (2003) İstanbul University, Hasan Ali Yücel Faculty of Education Sciences Department instructor. In this study it has been worked with children of age 9-10 and has been reached to 84 children. Research resulted giving that computer game playing time has significant effects on children’s cognitive performance level.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Bilgisayar oyunları, Computer games, Bilişsel gelişim, Cognitive development, Gelişim psikolojisi, Development psychology, Çocuklar, Children, İlköğretim öğrencileri, Primary education students

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Öz, M. (2009). Bilgisayar oyunlarının çocukların bilişsel performansına etkisinin incelenmesi / Analysing the effects of computer games on childrens cognitive performance (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.