Bilgisayar oyunlarının çocukların bilişsel performansına etkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisorÇelen, H. Nermin
dc.contributor.authorÖz, Merve
dc.date.accessioned2024-07-12T22:16:41Z
dc.date.available2024-07-12T22:16:41Z
dc.date.issued2009en_US
dc.date.submitted2009-11en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Gelişim Psikolojisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBilgisayar oyunlarının çocuklar üzerinde çeşitli etkileri olduğuna dair pek çok araştırma yapılmıştır. Bilgisayar oyunlarının çocuklardaki bilişsel performans düzeyine etkisi olabilmektedir. Bu araştırmanın temel amacı; bilgisayar oyunlarının, çocuklardaki bilişsel performans düzeyine etkisinin araştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda bu araştırmada, çocukların bilgisayar oyunu oynama süresi ile bilişsel performans düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla ‘’Kişisel Bilgi Formu’’ ve Jack A. Naglieri ve J.P. Das tarafından geliştirilen ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Tamer Ergin tarafından 2003 yılında standardize edilen ‘’Bilişsel Değerlendirme Sistemi (Cognitive Assessment System-CAS)’’ kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 9-10 yaşlarındaki toplam 84 ilköğretim okulu öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda çocukların bilgisayar oyunu oynama sıklığının çocukların bilişsel performans düzeyleri üzerinde anlamlı fark yaratabildiği ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThere are many studies about computer games’ various effects on children. Computer games have effects on children’s cognitive performance. The main purpose of this research is to study about computer games’ effects on children’s cognitive performance. For this purpose, the relationship between children’s playing computer games time and their cognitive performance level are examined in this research. ‘’Personal Information Form’’ and ‘’Cognitive Assessment System (CAS)’’ have been used to collectdata in this study. Cognitive Assessment System (CAS) has beed developed by Jack A. Nagliere and J.P. Das and standardized by Yrd. Doç. Tamer Ergin (2003) İstanbul University, Hasan Ali Yücel Faculty of Education Sciences Department instructor. In this study it has been worked with children of age 9-10 and has been reached to 84 children. Research resulted giving that computer game playing time has significant effects on children’s cognitive performance level.en_US
dc.identifier.citationÖz, M. (2009). Bilgisayar oyunlarının çocukların bilişsel performansına etkisinin incelenmesi / Analysing the effects of computer games on childrens cognitive performance (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10354
dc.institutionauthorÖz, Merveen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0381en_US
dc.subjectBilgisayar oyunlarıen_US
dc.subjectComputer gamesen_US
dc.subjectBilişsel gelişimen_US
dc.subjectCognitive developmenten_US
dc.subjectGelişim psikolojisien_US
dc.subjectDevelopment psychologyen_US
dc.subjectÇocuklaren_US
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectİlköğretim öğrencilerien_US
dc.subjectPrimary education studentsen_US
dc.titleBilgisayar oyunlarının çocukların bilişsel performansına etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysing the effects of computer games on childrens cognitive performanceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar