Teknoloji eğitimi programının karakteristikleri ve teknoloji eğitiminde problem çözümü
dc.authorid | 0000-0002-4554-4592 | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:36:56Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:36:56Z | |
dc.date.issued | 2002 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.description.abstract | Günlük yaşantımızdan soyutlayamayacağımız bir unsur haline gelen teknoloji, farklı mesleklerden bağımsız olarak, sosyal, kültürel ve ekonomik yaşantımızı etkilemekte hatta şekillendirmektedir. İnsan gücü bakımından önemli kaynaklara sahip bir ülkede yaşamamıza rağmen Türkiye'de işsizlik problemi bugün herkesin kabul ettiği ve pek çok problemi peşinde getiren bir gerçektir. Ancak işsizlik en çok ilkokul mezunları ve mesleki becerisi olmayanlar arasında yaygın olarak görülmektedir. O halde eğilim düzeyi ne olursa olsun, kişilere mesleki beceri ve yeterlik kazandırılması bir çözüm yolu olarak düşünülebilir ve bu noktada da teknoloji eğitiminin gerekliği ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada (teknoloji eğitiminin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda teknoloji eğitimi programında bulunması gereken kalite göstergeleri tanımlanmış ve teknoloji eğitimde problem çözümündeki basamaklar üzerinde durularak bir derleme çalışması yapılması yolu izlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Technology which becomes an unabstracted component, effects and shapes our social, culturel and economic life independently from the different profession. Even we are living in a country which rich sources of man power, unemployment is a problem that everybody recognized and a reality bringing in other problems with it. But unemployment is especially a problem for non-educated and unskilled people. So whatever people's educational background is, gaining profession skills and capacity is thought as a solution that brings technology training to a much important Ievel. This study shows the targets of technology training and quality indications whrn going through these targets. And the path is a compilation study, lead by the steps of problem solving in a technology training. | en_US |
dc.identifier.citation | Balcı, B. (2002). Teknoloji eğitimi programının karakteristikleri ve teknoloji eğitiminde problem çözümü. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 2, s. 101-109. | en_US |
dc.identifier.endpage | 109 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-3115 | |
dc.identifier.startpage | 101 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/6663 | |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.institutionauthor | Balcı, Birim | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY00963 | |
dc.subject | Teknoloji | en_US |
dc.subject | Teknoloji eğitimi | en_US |
dc.subject | Problem çözümü | en_US |
dc.subject | Technology | en_US |
dc.subject | Technology education | en_US |
dc.subject | Problem solving | en_US |
dc.title | Teknoloji eğitimi programının karakteristikleri ve teknoloji eğitiminde problem çözümü | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |