Teknoloji eğitimi programının karakteristikleri ve teknoloji eğitiminde problem çözümü

dc.authorid0000-0002-4554-4592en_US
dc.date.accessioned2024-07-12T21:36:56Z
dc.date.available2024-07-12T21:36:56Z
dc.date.issued2002en_US
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.description.abstractGünlük yaşantımızdan soyutlayamayacağımız bir unsur haline gelen teknoloji, farklı mesleklerden bağımsız olarak, sosyal, kültürel ve ekonomik yaşantımızı etkilemekte hatta şekillendirmektedir. İnsan gücü bakımından önemli kaynaklara sahip bir ülkede yaşamamıza rağmen Türkiye'de işsizlik problemi bugün herkesin kabul ettiği ve pek çok problemi peşinde getiren bir gerçektir. Ancak işsizlik en çok ilkokul mezunları ve mesleki becerisi olmayanlar arasında yaygın olarak görülmektedir. O halde eğilim düzeyi ne olursa olsun, kişilere mesleki beceri ve yeterlik kazandırılması bir çözüm yolu olarak düşünülebilir ve bu noktada da teknoloji eğitiminin gerekliği ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada (teknoloji eğitiminin amaçları ve bu amaçlar doğrultusunda teknoloji eğitimi programında bulunması gereken kalite göstergeleri tanımlanmış ve teknoloji eğitimde problem çözümündeki basamaklar üzerinde durularak bir derleme çalışması yapılması yolu izlenmiştir.en_US
dc.description.abstractTechnology which becomes an unabstracted component, effects and shapes our social, culturel and economic life independently from the different profession. Even we are living in a country which rich sources of man power, unemployment is a problem that everybody recognized and a reality bringing in other problems with it. But unemployment is especially a problem for non-educated and unskilled people. So whatever people's educational background is, gaining profession skills and capacity is thought as a solution that brings technology training to a much important Ievel. This study shows the targets of technology training and quality indications whrn going through these targets. And the path is a compilation study, lead by the steps of problem solving in a technology training.en_US
dc.identifier.citationBalcı, B. (2002). Teknoloji eğitimi programının karakteristikleri ve teknoloji eğitiminde problem çözümü. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 2, s. 101-109.en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.identifier.issn1303-3115
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6663
dc.identifier.volume2en_US
dc.institutionauthorBalcı, Birim
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofFen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY00963
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectTeknoloji eğitimien_US
dc.subjectProblem çözümüen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectTechnology educationen_US
dc.subjectProblem solvingen_US
dc.titleTeknoloji eğitimi programının karakteristikleri ve teknoloji eğitiminde problem çözümüen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar