Representation of women in international women's day commercials

dc.contributor.authorAkdoğan, Elif
dc.contributor.editorÖztopcu, Aslı
dc.contributor.editorBozok, Mehmet
dc.contributor.editorÇetin, Şahin
dc.date.accessioned2024-07-12T21:30:54Z
dc.date.available2024-07-12T21:30:54Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractThroughout the history, with religion, politics and other elements people started to have a perception of men being stronger than women and in time gender roles have appeared. Because of this, women had to search for equality in many areas. As a result of that, lnternational Women's Day was formed. ln 21d Century with technological progress, media has a big effect on our lives today. And commerciaIs are a big part ot the media and what we see on television.en_US
dc.description.abstractTarih boyunca, din, politika ve diğer etkenlerle birlikte insanlarda erkeklerin kadınlardan daha güçlü olduğu algısı oluşmaya başladı ve zamanla cinsiyet rolleri ortaya çıktı. Bu sebeple kadınlar birçok alanda eşitlik arayışına girdiler. Bunun sonucunda ise Uluslararası Kadınlar Günü oluşmuş oldu. Yıllardır gelişen teknoloji ile birlikte, şu anda içinde bulunduğumuz 21. yüzyılda medyanın hayatımızda çok büyük bir etkisi vardır. Reklamlar ise televizyonda ne gördüğümüzün ve medyanın büyük bir parçasını oluşturmakladır.en_US
dc.identifier.citationAkdoğan, E. (2018). Representation of women in international women's day commercials. Öztopcu, A., Bozok, M. ve Çetin, Ş. (ed.). 2018 İstanbul International Student Congress (88-89 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.isbn9.78605E+12
dc.identifier.startpage88en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6172
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2018 İstanbul International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07126
dc.subjectWomen's dayen_US
dc.subjectSpecial daysen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectKadınlar günüen_US
dc.subjectÖzel günleren_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.titleRepresentation of women in international women's day commercialsen_US
dc.title.alternativeUluslararası kadınlar günü reklamlarında kadınların temsilien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar