Vocabulary size and depth in lexical competence
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
Özet
Bu çalışma sözcük bilgisi bağlamında sözcük sayısı ve derinliğinin çalışılmasının, yabancı dil sınıflarında öğrencilerin sözcük zenginliğini ve sözcük üretimlerini nasıl artırdığını araştırmak amacını gütmüştür. Veriler, bu çalışma için özel olarak hazırlanan sözcük öğretme alıştırmaları, kelime bilgisi ölçme testleri, kelime üretimi ölçme testleri ve seviye tespit sınavları aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, SPSS 17 (Statistical Package for the Social Sciences) yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre okul müfredatı içinde sözcük öğretimi için özel olarak ayrılmış ders saatleri süresince çok sayıda sözcüğü öğrenmeye maruz bırakılan öğrenciler hedef dilde etkili ve yeterli bir dil kullanıcısı olmayı başarmışlardır.
This study was conducted to determine whether studying vocabulary both in size and depth in lexical competence would increase the vocabulary richness of the students and enhance their production in foreign language classrooms. For this study, the data were collected through Cambridge Quick Placement Tests, Vocabulary Levels Tests, Productive Vocabulary Levels Tests and Vocabulary Enhancement Activities which were specially constructed for this study. The data were coded and analyzed by the help of SPSS 17 (Statistical Package for the Social Sciences) computer program. The findings revealed that the students who were exposed to large amounts of vocabulary during the class hours specifically devoted for vocabulary teaching within the curriculum achieved to be efficient and effective language users in the target language.