Vocabulary acquisition strategies for English as second language learners
dc.contributor.author | Jashari, Sabrie | |
dc.contributor.editor | Töngür, Nejat | |
dc.contributor.editor | Dilman, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:25:25Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:25:25Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.department | Maltepe Üniversitesi, Rektörlük | en_US |
dc.description.abstract | Vocabulary acquisition is an integral part of effective language learning. Being one of the pillars of reading comprehension, it depends upon |he meaning that |he reader gives to words, lnitially vocabulary is much more significant than grammar and sentences' structure. A solid base of vocabulary is an inevitable factor for fruitful communication. Therefore, it is indispensable to highly esteem this important aspect of language. ln my presentation. l would pleasantly strive to present an even more peculiar topic which is "Vocabulary Acquisition Strategies for English as Second Language Learners"... | en_US |
dc.description.abstract | Okuma anlamanın temel unsurlarından biri olarak. sözcük edinimi etkin dil öğrenimin bütüncül bir parçasıdır. Okuduğunu anlama okuyucunun sözcüklere verdiği anlamlara dayanır. Sözcük dağarcığı dilbilgisi kuralları ve cümle yapısından çok daha önemlidir. Nitelikli bir sözcük dağarcığına sahip olunması etkin bir iletişimin kaçınılmaz faktörüdür. 8u nedenle. sözcük edinimi dilin yok sayılamayacak önemli bir parçasıdır, Bu sunumda, lngilizceyi ikinci dil olarak öğrenenlerin sözcük edınim stratejileri"ne değineceğim. lngilizceyi ikinci dil olarak öğrenenleri için kalıcı bir biçimde sözcüklerin köklerinin öğrenilmesi oldukça zordur... | en_US |
dc.identifier.citation | Jashari, S. (2014). Vocabulary acquisition strategies for English as second language learners. Dilman, H. ve Töngür, N. (ed.). 2014 Istanbul International Education Student Congress içinde (64-65 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 65 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-975-6760-66-6 | |
dc.identifier.startpage | 64 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/5733 | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 2014 Istanbul International Education Student Congress | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY06654 | |
dc.subject | Language education | en_US |
dc.subject | Vocabulary acquisition | en_US |
dc.subject | Dil eğitimi | en_US |
dc.subject | Sözcük kazanımı | en_US |
dc.subject | English lessons | en_US |
dc.subject | İngilizce dersleri | en_US |
dc.title | Vocabulary acquisition strategies for English as second language learners | en_US |
dc.title.alternative | İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenenler için sözcük edinim stratejileri | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |