Sinemasal duyumsama ve anlama dikotomisi bağlamında poetik sinema: “Faraziler” filmi örneği üzerinden bir inceleme

dc.authorid0000-0002-5767-2620en_US
dc.contributor.advisorÇınar, Cem
dc.contributor.authorÇak, Özgür
dc.date.accessioned2024-07-12T22:35:44Z
dc.date.available2024-07-12T22:35:44Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Film Tasarımı Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada tez kapsamında çekilen Faraziler filmi üzerinden duyumsama kavramı incelenmiştir. Duyumsama kavramı ile insanların çevreleriyle girdikleri etkileşime bağlı deneyimledikleri duyusal farkındalık anlatılmak istenmiştir. Deneysel sinema yöntemleri kullanılarak seyirci ve karakter arasında etkileşim sağlanıp zihinsel ve duygusal etki yaratılmak istenmiştir. İzleyicinin film ile arasındaki deneyimi şekillendirmek için kamera açıları, hızlı kurgu, yavaşlatılmış hareket, ses efektleri gibi deneysel sinema yöntemleri kullanılmıştır. Faraziler adlı deneysel film, duyumsama ve düşünme arasında bir birlik oluşturup derin algısal bir izlenim bırakmayı amaçlar. Tezin ikinci bölümünde duyumsama kavramı incelenmiştir. Üçüncü bölümünde Standish Lawder’ın “Necrology” filmi duyumsama kavramı üzerinden incelenmiştir. Son bölümde ise tez kapsamında çekilen Faraziler filminin bir değerlendirmesi yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the concept of sensation is examined through the film "Faraziler" produced within the scope of the thesis. The concept of sensation aims to describe the sensory awareness that individuals experience depending on their interaction with their surroundings. Experimental cinema methods were used to establish interaction between the audience and the characters, and to create mental and emotional impact. Experimental cinema techniques such as camera angles, fast editing, slow motion, and sound effects were employed to shape the audience's experience with the film. The experimental film "Faraziler" aims to create a unity between sensation and thought, leaving a profound perceptual impression. The second chapter of the thesis examines the concept of sensation. In the third chapter, Standish Lawder's film "Necrology" is analyzed through the concept of sensation. The final chapter provides an evaluation of the film "Faraziler" produced within the scope of the thesis.en_US
dc.identifier.citationÇak, Ö. (2023). Sinemasal duyumsama ve anlama dikotomisi bağlamında poetik sinema: “Faraziler” filmi örneği üzerinden bir inceleme / Poetic cinema within the context of cinematic sensation and understanding dichotomy: An analysis through the example of the film "Faraziler". (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12421
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2485en_US
dc.subjectŞiirsel sinemaen_US
dc.subjectDuyumsamaen_US
dc.subjectDeneysel filmen_US
dc.subjectSoyutlamaen_US
dc.subjectSürrealizmen_US
dc.subjectPoetic cinemaen_US
dc.subjectSensory perceptionen_US
dc.subjectExperimental filmen_US
dc.subjectAbstractionen_US
dc.subjectSurrealismen_US
dc.titleSinemasal duyumsama ve anlama dikotomisi bağlamında poetik sinema: “Faraziler” filmi örneği üzerinden bir incelemeen_US
dc.title.alternativePoetic cinema within the context of cinematic sensation and understanding dichotomy: An analysis through the example of the film "Faraziler"en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar