Triple helix approach and improving technology-based learning for education of Rohingya Refugee Camp in Aceh-Indonesia

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The fundamental right for individuals -including the Rohingya refugees living in Aceh-lndonesıa- is to obtain a quality education (see Article 22 of the Convention and Protocol relating to the status of refugees), Nowadays, there are more than 11.000 Rohingya refugees in lndonesia who cannot get equal education from government. Therefore "ruangguru.com" as a start-up company that develops products and services in the field of educational technology has struggled to overcome the problem of lack of access of education in remote areas and capital city of lndonesia by implementing three key strategies...
Aceh-Endonezya'nın Rohingya Mülteci kampında yaşayanlar için de dahil olmak üzere, bireylerin temel haklarından biri kaliteli eğitim alabilmektir. Bu günlerde Endonezya'da 11.000'den fazla Rohingya mültecisi, hükümetten eşit eğitim alamamaktadır. Bu nedenle "ruangguru.com" eğitim teknolojileri alanında ürün ve servisler geliştiren yeni bir şirket olarak, Endonezya'nın başkentinde ve merkezden uzak alanlarda eğitime uIaşmadaki problemleri ortadan kaldırmak üzere bir proje geliştirmiştir ve bu projede üç anahtar strateji kullanmıştır...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Ruangguru.com, Mobile-app, Rohingya, Refugee, Triple helix, Ruangguru.com, Mobil-aplikasyon, Mülteci, Helix sarmalı

Kaynak

2017 Faculty of Communication International Student Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Salim, M. I. A. ve Alifiani, K. (2017). Triple helix approach and improving technology-based learning for education of Rohingya Refugee Camp in Aceh-Indonesia. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (17-19 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.