Triple helix approach and improving technology-based learning for education of Rohingya Refugee Camp in Aceh-Indonesia

dc.contributor.authorSalim, Muhammad Ilham Agus
dc.contributor.authorAlifiani, Kurnia
dc.contributor.editorGörkem, Şenay Yavuz
dc.contributor.editorKireçci, Ayşe Nil
dc.contributor.editorTosuner, Aslı
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:39Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:39Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractThe fundamental right for individuals -including the Rohingya refugees living in Aceh-lndonesıa- is to obtain a quality education (see Article 22 of the Convention and Protocol relating to the status of refugees), Nowadays, there are more than 11.000 Rohingya refugees in lndonesia who cannot get equal education from government. Therefore "ruangguru.com" as a start-up company that develops products and services in the field of educational technology has struggled to overcome the problem of lack of access of education in remote areas and capital city of lndonesia by implementing three key strategies...en_US
dc.description.abstractAceh-Endonezya'nın Rohingya Mülteci kampında yaşayanlar için de dahil olmak üzere, bireylerin temel haklarından biri kaliteli eğitim alabilmektir. Bu günlerde Endonezya'da 11.000'den fazla Rohingya mültecisi, hükümetten eşit eğitim alamamaktadır. Bu nedenle "ruangguru.com" eğitim teknolojileri alanında ürün ve servisler geliştiren yeni bir şirket olarak, Endonezya'nın başkentinde ve merkezden uzak alanlarda eğitime uIaşmadaki problemleri ortadan kaldırmak üzere bir proje geliştirmiştir ve bu projede üç anahtar strateji kullanmıştır...en_US
dc.identifier.citationSalim, M. I. A. ve Alifiani, K. (2017). Triple helix approach and improving technology-based learning for education of Rohingya Refugee Camp in Aceh-Indonesia. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (17-19 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.identifier.isbn978-975- 6750-88- 8
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6039
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 Faculty of Communication International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06950
dc.subjectRuangguru.comen_US
dc.subjectMobile-appen_US
dc.subjectRohingyaen_US
dc.subjectRefugeeen_US
dc.subjectTriple helixen_US
dc.subjectRuangguru.comen_US
dc.subjectMobil-aplikasyonen_US
dc.subjectMültecien_US
dc.subjectHelix sarmalıen_US
dc.titleTriple helix approach and improving technology-based learning for education of Rohingya Refugee Camp in Aceh-Indonesiaen_US
dc.title.alternativeAceh-Endonezya'daki Rohingya Mülteci Kampı'ndakilerin eğitiminde teknoloji tabanlı öğrenmenin geliştirilmesi ve üçlü sarmal modelen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar