Triple helix approach and improving technology-based learning for education of Rohingya Refugee Camp in Aceh-Indonesia
dc.contributor.author | Salim, Muhammad Ilham Agus | |
dc.contributor.author | Alifiani, Kurnia | |
dc.contributor.editor | Görkem, Şenay Yavuz | |
dc.contributor.editor | Kireçci, Ayşe Nil | |
dc.contributor.editor | Tosuner, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:27:39Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:27:39Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.department | Maltepe Üniversitesi, Rektörlük | en_US |
dc.description.abstract | The fundamental right for individuals -including the Rohingya refugees living in Aceh-lndonesıa- is to obtain a quality education (see Article 22 of the Convention and Protocol relating to the status of refugees), Nowadays, there are more than 11.000 Rohingya refugees in lndonesia who cannot get equal education from government. Therefore "ruangguru.com" as a start-up company that develops products and services in the field of educational technology has struggled to overcome the problem of lack of access of education in remote areas and capital city of lndonesia by implementing three key strategies... | en_US |
dc.description.abstract | Aceh-Endonezya'nın Rohingya Mülteci kampında yaşayanlar için de dahil olmak üzere, bireylerin temel haklarından biri kaliteli eğitim alabilmektir. Bu günlerde Endonezya'da 11.000'den fazla Rohingya mültecisi, hükümetten eşit eğitim alamamaktadır. Bu nedenle "ruangguru.com" eğitim teknolojileri alanında ürün ve servisler geliştiren yeni bir şirket olarak, Endonezya'nın başkentinde ve merkezden uzak alanlarda eğitime uIaşmadaki problemleri ortadan kaldırmak üzere bir proje geliştirmiştir ve bu projede üç anahtar strateji kullanmıştır... | en_US |
dc.identifier.citation | Salim, M. I. A. ve Alifiani, K. (2017). Triple helix approach and improving technology-based learning for education of Rohingya Refugee Camp in Aceh-Indonesia. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (17-19 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 19 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-975- 6750-88- 8 | |
dc.identifier.startpage | 17 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/6039 | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 2017 Faculty of Communication International Student Congress | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY06950 | |
dc.subject | Ruangguru.com | en_US |
dc.subject | Mobile-app | en_US |
dc.subject | Rohingya | en_US |
dc.subject | Refugee | en_US |
dc.subject | Triple helix | en_US |
dc.subject | Ruangguru.com | en_US |
dc.subject | Mobil-aplikasyon | en_US |
dc.subject | Mülteci | en_US |
dc.subject | Helix sarmalı | en_US |
dc.title | Triple helix approach and improving technology-based learning for education of Rohingya Refugee Camp in Aceh-Indonesia | en_US |
dc.title.alternative | Aceh-Endonezya'daki Rohingya Mülteci Kampı'ndakilerin eğitiminde teknoloji tabanlı öğrenmenin geliştirilmesi ve üçlü sarmal model | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |