Fen bilimleri eğitiminde araştırmacı öğretmen modelinin yeri

dc.contributor.authorÇepni, Salih
dc.contributor.authorKüçük, Mehmet
dc.contributor.authorBacanak, Ahmet
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:35Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:35Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractÖğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde karşılaştıkları problemlerle ilgili araştırmaların üniversitelerdeki araştırmacılar tarafından yapıldığı bilinmektedir. Bu yolla ortaya konulan araştırmaların çoğu pratik boyutunun olmaması nedeniyle uygulama şansı bulamamaktadır. Bu durum, okul ortamını, eğitim-öğretim kavramları ve eğitim durumlarını, araştırmacılarca gerçek uygulayıcı olan öğretmelerin farklı algılamalarından kaynaklanmaktadır. Eğitim uygulayıcısı ile eğitim araştırmacısı arasındaki mesafenin ortadan kaldırılmasına yönelik yeni yaklaşımda ise, öğretmenler kendi öğretim uygulamalarıyla ilgili araştırma yapması teşvik edilmektedir. Eğitim durumlarıyla ilgili problemlerin uygulamada öğretmenler tarafından tespit edilmesi ve çözülmesini kapsayan bu yaklaşım 'aksiyon araştırmaları' olarak bilinmektedir. Bu çalışma, literatür taramasına dayalı olarak fen öğretmenlerinin aksiyon araştırmalarını nasıl yürütebileceği konusuna açıklık getirmek ve öğretmenler tarafından yapılan araştırmaların özelliğini tanıtıp, ülkemizdeki öğretmenlerin bu sürece nasıl katılabileceklerini etraflıca tartışmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise, öğretmenlerin aksiyon araştırması sürecine katılmalarını kolaylaştıracak bir etkinlik sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIt is known that studies on educational situations and problems which teachers encounter in learning and teaching process, are done by researchers from universities. But, most of the studies done in this way.. have little chance to be applied by teachers to their classroom teaching baceuse of its practical dimension. The basic reason for this is that researchers and teachers understanding about school context, learning and teaching and educational situations are ifferent. In new approach which reduce the distance between practitioners and researches, teachers are encouraged to do research about tehir teaching-learning process. This new approach is known as 'action research' in which educatonal problems are being defined and solved by the teacher in the real situation. In this study based on the literatur review, how science teachers can do action research. Characteristics of teachers research and how they can join to this research process examined in depth. At the last part of this review, an an ativity was given to help science teachers to enter into this process.en_US
dc.identifier.citationÇepni, S., Küçük, M. ve Bacanak, A. (2001). Fen bilimleri eğitiminde araştırmacı öğretmen modelinin yeri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (309-316 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage316en_US
dc.identifier.startpage309en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5122
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05925
dc.subjectAksiyon araştırmasıen_US
dc.subjectFen öğretmen eğitimien_US
dc.subjectBireysel uygulama bilgisien_US
dc.subjectAction researchen_US
dc.subjectScience teacher developmenten_US
dc.subjectİndividual practical knowledgeen_US
dc.titleFen bilimleri eğitiminde araştırmacı öğretmen modelinin yerien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar