Fen bilgisi öğretiminde akıllı sınıflar uygulaması

dc.contributor.authorKartal, Sebahattin
dc.contributor.authorOkur, Murat
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:37Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:37Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çalışmanın konusu eğitimde yeni bir model olarak sunulan "Akıllı Sınıflar" (Smart Classrooms) projesinin Fen Bilgisi Eğitiminde uygulanabilirliği üzerindedir. "Akıllı Sınıflar" projesi ilk olarak California Eyalet Üniversitesinde geliştirilmiş ve uygulanmaya başlanmıştır. Projenin asıl teması bilgisayar ve internet teknolojisini direkt olarak eğitim-öğretim etkinlikleri içerisine katarak kütüphane, labaratuar ve görsel-işitsel materyaller vb. olanakları sınıf içerisine taşımaktır. Proje dahilinde dünyanın her yerindeki bilgiye doğrudan ulaşmak, sınıf ortamında bu bilginin paylaşımını sağlamak, güncel gelişmelerden ve geniş bilgi ağından planlı ve programlı bir biçimde yararlanmak amaçlanmaktadır. Fen bilgisi öğretiminin öneminin gün geçtikçe arttığı bilincinden hareketle bu alana yönelik çalışmalar eğitimin ve öğrenci kalitesinin yükseltilmesi anlamda bir ihtiyaç olarak belirmektedir. Ayrıca fen bilgisi öğretiminde yaşanan sorunlar şu andaki uygulamaları yeniden değerlendirmeyi gerektirmekte, farklı ve yeni bakış açılarını zorunlu kılmaktadır. Konumuza esas olan "Akıllı Sınıflar" projesi Fen Bilgisi eğitiminde yeni ve farklı bir model olarak düşünülebilir. Uygulanabilirliği açısından "Akıllı Sınıflar" projesinin amaçları bağlamında geleceğe yönelik etkin bir model olma yolunda olduğu bildirilebilir.en_US
dc.description.abstractThe topic of this study is reviewing usefullness of "Smart Classrooms" project in science education which is offered a new model "Smart Classrooms" project is developed and adopted in California State Univercity. The main topic of project is using computer and ınternet technology directy in education-teaching activities transporting library, laboratory and visual-aural materials into classrooms. Whit this project, reaching directly to knowledge in any where on earth sharing this knowledge in classroom programmed using daily developments and knowledge are aimed. Due to importance of science education studies about this field increasing the quality of education and students is a necessity on the other hand the problems in science education make us review current applications and develop new and different approachs. The main topic of our study "Smart Classrooms" project can be thought as a new and different model for science education. The usefullness of "Smart Classrooms" project will be an effective model for science education in future.en_US
dc.identifier.citationKartal, S. ve Okur, M. (2001). Fen bilgisi öğretiminde akıllı sınıflar uygulaması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (115-119 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage119en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5132
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05935
dc.subjectAkıllı sınıflaren_US
dc.subjectFen bilgisien_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectBilgisayaren_US
dc.subjectSmart classroomen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectComputeren_US
dc.titleFen bilgisi öğretiminde akıllı sınıflar uygulamasıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar