OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE UYGULANAN FARKLI YAKLAŞIMLAR HAKKINDAKİ BİLİŞSEL HARİTALARI

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimi şekillendirendüşünürler ve onların temsil ettiği yaklaşımlar hakkındaki görüşlerinin ortayaçıkarılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim çalışmasıkullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini yansıtmak amacıylabilişsel harita yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Edirne il merkezinde bulunan MillîEğitim Bakanlığına bağlı anaokullarında görev yapmakta olan gönüllü 20 okul öncesiöğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen verilerkatılımcıların bilişsel haritalarını oluşturmak üzere analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarınagöre okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimi şekillendiren düşünürler hakkında ençok Froebel ve Montessori hakkında bilgi sahibi oldukları, okul öncesi öğretmenlerinin ençok Montessori Yaklaşımı hakkında bilgi sahibi oldukları ve sınıf içi etkinliklerinde dahaçok Montessori, Reggio Emillia ve High Scope Yaklaşımları’ndan yararlandıkları tespitedilmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

21

Sayı

Ek

Künye