OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE UYGULANAN FARKLI YAKLAŞIMLAR HAKKINDAKİ BİLİŞSEL HARİTALARI

dc.contributor.authorGünşen, Gülşah
dc.contributor.authorGök Çolak, Feride
dc.contributor.authorZembat, Rengin
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:07Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:07Z
dc.date.issued2019en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimi şekillendirendüşünürler ve onların temsil ettiği yaklaşımlar hakkındaki görüşlerinin ortayaçıkarılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim çalışmasıkullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini yansıtmak amacıylabilişsel harita yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Edirne il merkezinde bulunan MillîEğitim Bakanlığına bağlı anaokullarında görev yapmakta olan gönüllü 20 okul öncesiöğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen verilerkatılımcıların bilişsel haritalarını oluşturmak üzere analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarınagöre okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimi şekillendiren düşünürler hakkında ençok Froebel ve Montessori hakkında bilgi sahibi oldukları, okul öncesi öğretmenlerinin ençok Montessori Yaklaşımı hakkında bilgi sahibi oldukları ve sınıf içi etkinliklerinde dahaçok Montessori, Reggio Emillia ve High Scope Yaklaşımları’ndan yararlandıkları tespitedilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.26468/trakyasobed.415921
dc.identifier.endpage19en_US
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.issueEken_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid337561en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26468/trakyasobed.415921
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/337561
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9544
dc.identifier.volume21en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04826
dc.titleOKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE UYGULANAN FARKLI YAKLAŞIMLAR HAKKINDAKİ BİLİŞSEL HARİTALARIen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar