Öğretmen adaylarının üniversite giriş sınavlarındaki biyoloji başarılarının değerlendirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Türkiye'de eğitim fakültelerinde okuyan biyoloji öğretmen adayları yeni yapılanma programına göre eğitimlerini sürdürmektedir. Bu çalışmada, Buca Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin alan eğitimi, formasyon eğitimi okul uygulamaları sonucunda başarı durumları incelendi. Söz konusu öğrencilerin üniversite giriş sınavı sorularındaki başarı oranları tespit edildi. Elde edilen bulgulara göre her sınıftaki öğrencilerin üniversite sınavlarındaki başarı yüzdelerini gösteren grafikler karşılaştırıldı. Ayrıca başarı oranı düşük olan konular tespit edildi. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin başarı oranlarını arttıracak öneriler oluşturuldu.
Biology student teachers in faculties of education in Turkey are now graduating with the new program of study. In this study, success levels of 3rd and 4th year student teachers in the Department of Biology in Buca Faculty of education were examined according to the field courses, pedagogical courses and school experiences they achieved over the academic year. In addition the success ratios of those students as attained in university entrance examinations were determined. As a result of these datas the praphs showing the percentage of tehir success levels in the faculty of cach class were compared. Hence the areas that they had lower success level were determined. As a result some suggestions were made to inerease their success levels.

Açıklama

Tam metin/Full text

Anahtar Kelimeler

Biyoloji, Üniversite giriş sınavı, Başarı, Biology, University entrance examination, Success

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kete, R., Özdemir, A., Durmuş S. H. ve Yıldırım, A. (2001). Öğretmen adaylarının üniversite giriş sınavlarındaki biyoloji başarılarının değerlendirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (330-333 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.