Öğretmen adaylarının üniversite giriş sınavlarındaki biyoloji başarılarının değerlendirilmesi

dc.contributor.authorKete, Rıdvan
dc.contributor.authorÖzdemir, Adem
dc.contributor.authorDurmuş, S. Hakan
dc.contributor.authorYıldırım, Arzu
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:25Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:25Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractTürkiye'de eğitim fakültelerinde okuyan biyoloji öğretmen adayları yeni yapılanma programına göre eğitimlerini sürdürmektedir. Bu çalışmada, Buca Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin alan eğitimi, formasyon eğitimi okul uygulamaları sonucunda başarı durumları incelendi. Söz konusu öğrencilerin üniversite giriş sınavı sorularındaki başarı oranları tespit edildi. Elde edilen bulgulara göre her sınıftaki öğrencilerin üniversite sınavlarındaki başarı yüzdelerini gösteren grafikler karşılaştırıldı. Ayrıca başarı oranı düşük olan konular tespit edildi. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin başarı oranlarını arttıracak öneriler oluşturuldu.en_US
dc.description.abstractBiology student teachers in faculties of education in Turkey are now graduating with the new program of study. In this study, success levels of 3rd and 4th year student teachers in the Department of Biology in Buca Faculty of education were examined according to the field courses, pedagogical courses and school experiences they achieved over the academic year. In addition the success ratios of those students as attained in university entrance examinations were determined. As a result of these datas the praphs showing the percentage of tehir success levels in the faculty of cach class were compared. Hence the areas that they had lower success level were determined. As a result some suggestions were made to inerease their success levels.en_US
dc.identifier.citationKete, R., Özdemir, A., Durmuş S. H. ve Yıldırım, A. (2001). Öğretmen adaylarının üniversite giriş sınavlarındaki biyoloji başarılarının değerlendirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (330-333 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage333en_US
dc.identifier.startpage330en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5108
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitap - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05911
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectÜniversite giriş sınavıen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectUniversity entrance examinationen_US
dc.subjectSuccessen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının üniversite giriş sınavlarındaki biyoloji başarılarının değerlendirilmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar