Fizik eğitiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında öğrenci tutumlarının belirlenmesi

dc.contributor.authorGök, Tolga
dc.contributor.authorTanel, Zafer
dc.contributor.authorUzun, Canan
dc.contributor.authorKaya, Serap
dc.contributor.authorSılay, İlhan
dc.contributor.authorÇallıca, Halil
dc.contributor.authorErol, Mustafa
dc.contributor.authorKavcar, Nevzat
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:38Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:38Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractFizik öğretiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında [ I ], öğrenci tutumlarını belirlemek amacıyla içinde bulunduğumuz çağın olanaklarını ve fakültemizin durumunu göz önüne alan 5'li Likert tipi ölçekli bir anket hazırlandı. Hazırlanan anket toplam iki bölümden oluşturuldu. İlk bölümde mevcut öğrenme yaşantıları sorgulandı. Son bölümde de bilinen tüm öğrenme yaşantıları hakkında sorular sorularak öğrencilerin genel eğiliminin belirlenmesi amaçlandı. Elde edilen veriler, istatistiksel anlamda değişik testler kullanarak değerlendirildi. Elde edilen en belirgin sonuç çağdaş bir öğretim programında çoklu öğrenme yaşantısının aynı anda uygulanması hem öğrenciler hem de öğretmenlerin aynı anda aktif olarak öğretime katılmasını gerekeceği yönündedir.en_US
dc.description.abstractIn order to determine student attitude towards various learning opportunity concerning physics education, a five point Likert type scaled questionarie has been prepared by considering present facilities in our faculty. The questionaire consists of two sections. The first section was about the present learning activities applied in our department. The last part on the other hand was to extract information on general trends of the students relating all learnig strategies. Obtained data was analysed by means of various statistical tests. Fundamental outcome of this work has that a modern learning strategy ought to be concaining bots students and teachers activities at almost same level and multi learning strategies ought to be applied in.en_US
dc.identifier.citationGök, T., Tanel, Z., Uzun, C., Kaya, S., Sılay, İ., Çallıca, H., Erol, M. ve Kavcar, N. (2001). Fizik eğitiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında öğrenci tutumlarının belirlenmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (435-438 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage438en_US
dc.identifier.startpage435en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5138
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05941
dc.subjectFizik eğitimien_US
dc.subjectÖğrenme yaşantılarıen_US
dc.subjectÖğretim yöntemlerien_US
dc.subjectPhysics educationen_US
dc.subjectLearning activitiesen_US
dc.subjectInstructional methodsen_US
dc.titleFizik eğitiminde öğrenme yaşantılarının planlanmasında öğrenci tutumlarının belirlenmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar