İş zekâsı ve sosyal medya uygulamaları
Küçük Resim Yok
Tarih
2015
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Günümüzde teknolojik gelişmeler ve küreselleşme kurumları pozitif yönde etkilerken, bilgi ve bilginin kullanım süreçlerini daha karmaşık hale getirmiştir. Bu karmaşıklığın tam ortasında iş zekası yazılımları kurumların karar verme aşamasında ihtiyaç duydukları bilgiyi ortaya çıkaran ve böylece karar verme sürecine katkı yapan uygulamalar olarak gelişim göstermiştir. Bu nedenle, bir iş zekası çalışmasında kullanışlılık, performans, doğruluk ve raporlama en önemli faktörlerdir. İlerleyen teknoloji ve gelişmeler sonucunda bir diğer ihtiyaç sosyal medya ve uygulamaları olarak ortaya çıkmıştır. Bu ihtiyaç sosyal medya üzerinden pazarlama, uygulama kullanımı ve gündelik yaşamın bir parçası olmayı gerektirmektedir.
Today, technolojical improvement and globalization positively affects institutions, knowledge and use of knowledge has become more complex process. In the midst of this complexity, business intelligence software contributes institutions’ they need in the decision-making support processes and thus show the development of software applications required while making decisions, from data. Therefore, any business intelligence studies always as it must enable useful, performance, accuracy processing, these are the most important factors in the BI. As a result of advancing technology and development it has emerged as a need for social media and other applications. This needs through social media marketing and use of the application requires to be a part of everyday life.
Today, technolojical improvement and globalization positively affects institutions, knowledge and use of knowledge has become more complex process. In the midst of this complexity, business intelligence software contributes institutions’ they need in the decision-making support processes and thus show the development of software applications required while making decisions, from data. Therefore, any business intelligence studies always as it must enable useful, performance, accuracy processing, these are the most important factors in the BI. As a result of advancing technology and development it has emerged as a need for social media and other applications. This needs through social media marketing and use of the application requires to be a part of everyday life.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
İş Zekası, Karar Destek Sistemleri, İş Zekası Uygulamaları, Sosyal Medya, Web 2.0, Sosyal Medya Uygulamaları, Dijital Medya, Business Intelligence, Decision Support Systems, Business Intelligence Applications, Social Media, Web 2.0, Social Media Applications, Digital Media
Kaynak
Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
II
Sayı
6
Künye
Dursun, T. ve Kaya, S. (2015). İş zekâsı ve sosyal medya uygulamaları / Business intelligence and social media applications. Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi. II (6), s. 174-198.