Teknolojinin müzik endüstrisine etkisi: Türk müzik sektöründe dijitalleşme

dc.authorid0000-0002-2452-4242en_US
dc.contributor.advisorAnar, Özer
dc.contributor.authorYılmaz, Egemen
dc.date.accessioned2024-07-12T22:36:22Z
dc.date.available2024-07-12T22:36:22Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-05en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat Politikaları ve İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu tez kültür ve sanatın içinde müziğin uğradığı değişimi Adorno ve Frankfurt Okulu düşünürlerinin perspektifinde, bunun yanı sıra antik dönemlerdeki düşünürlerin de söylemlerine yer vererek modern çağ ve postmodern çağ sonrası salt müzin gelmiş olduğu noktadan hareketle teknolojinin müziğe olan dahlini ortaya koymaya çalışmaktadır. Yöntem olarak görüşme tekniği çerçevesinde alan özgü sorularla elde edilen bilgiler çeştli bulgulara dönüşmüştür. Böylelikle elde edilen bulguların ışığında geleceğe yönelik müziğin teknoloji ile ilişkisi irdelenmiş ve çeşitli sonuçlara gidilmeye çalışılmıştır. Sanatın can damarlarından biri olan müziğin, Adorno’nun gözlem ve söylemlerinin ekseriyetle eleştirel kimlikte olmasından yola çıkılarak, bu sanat dalının nasıl bir meta haline geldiğini ve bu metalaşmanın etkilerinin ne boyutta ve nasıl sürdüğünü objektif ve yapıcı bir boyut çerçevesinde incelemek bu çalışmanın ana hattı olacaktır.en_US
dc.description.abstractThis thesis tries to reveal the involvement of technology in music from the point of view of the change that music has undergone in culture and art, from the perspective of Adorno and Frankfurt School thinkers, as well as the discourses of thinkers in ancient times, from the point where pure music has come from the modern age and postmodern age. As a method, the information obtained with field-specific questions within the framework of the interview technique turned into various findings. Thus, in the light of the findings obtained, the relationship between future-oriented music and technology has been examined and various results have been tried to be reached. The main line of this study will be to examine how music, one of the vital points of art, and Adorno's observations and discourses are mostly of a critical identity, how this branch of art has become a commodity and to what extent and how the effects of this commodification continue, within the framework of an objective and constructive dimension.en_US
dc.identifier.citationYılmaz, E. (2023). Teknolojinin müzik endüstrisine etkisi: Türk müzik sektöründe dijitalleşme / The effect of technology on the music industry: Digitalization in the Turkish music industry. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12511
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2575en_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectAdornoen_US
dc.subjectKültür endüstrisien_US
dc.subjectFrankfurt okuluen_US
dc.subjectKültür ve sanaten_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectAdornoen_US
dc.subjectCulture industryen_US
dc.subjectFrankfurt schoolen_US
dc.subjectCulture and arten_US
dc.titleTeknolojinin müzik endüstrisine etkisi: Türk müzik sektöründe dijitalleşmeen_US
dc.title.alternativeThe effect of technology on the music industry: Digitalization in the Turkish music industryen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar