Bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test stratejilerinin karşılaştırılması

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Kürşad Yılmaz

Access Rights

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada, bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test (BOBUT) yöntemi ile geleneksel kâğıt kalem test yönteminin karşılaştırılması ve BOBUT yöntemine ilişkin farklı stratejilerin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Temel araştırma modelindeki araştırmanın verileri, Ankara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde, hazırlık sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 1166 öğrenciden toplanmıştır. Farklı stratejilerin karşılaştırılması amacıyla R programı ile simülatif veriler de oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak İngilizce Kelime Testi kullanılmıştır. BOBUT uygulamalarının yapılabilmesi için araştırmacı tarafından bir çevrimiçi ortam geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda, çevrimiçi ortam kullanılarak yapılan bireye uyarlanmış test uygulamasında, kâğıt kalem testine göre madde sayılarında büyük oranda tasarruf sağlandığı saptanmıştır. Bireye uyarlanmış ve kâğıt kalem test uygulamalarından elde edilen yetenek parametreleri arasında da pozitif yönde yüksek korelâsyon katsayıları bulunmuştur. Farklı stratejiler ve kağıt kalem testinden elde edilen yetenek parametreleri arasında pozitif yönde yüksek korelasyon katsayıları bulunarak, araştırma kapsamında ele alınan 18 farklı strateji ile kağıt kalem testlerinin çok benzer yetenek parametrelerinin kestirildiği ortaya konmuştur. Aynı şekilde farklı stratejiler ile kestirilen yetenek parametrelerinin kendi aralarında pozitif yönde yüksek korelasyon katsayıları elde edilmiştir. Sonlandırma kuralları dikkate alındığında, farklı stratejilerden elde edilen yetenek kestirimlerinin gerek kağıt kalem testinden elde edilen yetenek parametreleri ile arasında gerekse kendi aralarında en düşük korelasyon katsayılarının sonlandırma kuralı olarak standart hatanın 0.50’den küçük olması durumunda elde edildiği saptanmıştır. ML, EAP ve MAP yetenek kestirim yöntemlerinden kaynaklı, kestirilen yetenek parametrelerinde farklılık olmadığı görülmüştür.

Description

Keywords

Bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test, Test stratejileri, Madde tepki kuramı

Journal or Series

Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

4

Issue

1

Citation

Kezer, F. ve Koç, N. (2014). Bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test stratejilerinin karşılaştırılması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 4(1), s. 145-174.