Bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test stratejilerinin karşılaştırılması

dc.authorid0000-0001-5412-0727en_US
dc.contributor.authorKezer, Fatih
dc.contributor.authorKoç, Nizamettin
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:31Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:31Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test (BOBUT) yöntemi ile geleneksel kâğıt kalem test yönteminin karşılaştırılması ve BOBUT yöntemine ilişkin farklı stratejilerin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Temel araştırma modelindeki araştırmanın verileri, Ankara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde, hazırlık sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 1166 öğrenciden toplanmıştır. Farklı stratejilerin karşılaştırılması amacıyla R programı ile simülatif veriler de oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak İngilizce Kelime Testi kullanılmıştır. BOBUT uygulamalarının yapılabilmesi için araştırmacı tarafından bir çevrimiçi ortam geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda, çevrimiçi ortam kullanılarak yapılan bireye uyarlanmış test uygulamasında, kâğıt kalem testine göre madde sayılarında büyük oranda tasarruf sağlandığı saptanmıştır. Bireye uyarlanmış ve kâğıt kalem test uygulamalarından elde edilen yetenek parametreleri arasında da pozitif yönde yüksek korelâsyon katsayıları bulunmuştur. Farklı stratejiler ve kağıt kalem testinden elde edilen yetenek parametreleri arasında pozitif yönde yüksek korelasyon katsayıları bulunarak, araştırma kapsamında ele alınan 18 farklı strateji ile kağıt kalem testlerinin çok benzer yetenek parametrelerinin kestirildiği ortaya konmuştur. Aynı şekilde farklı stratejiler ile kestirilen yetenek parametrelerinin kendi aralarında pozitif yönde yüksek korelasyon katsayıları elde edilmiştir. Sonlandırma kuralları dikkate alındığında, farklı stratejilerden elde edilen yetenek kestirimlerinin gerek kağıt kalem testinden elde edilen yetenek parametreleri ile arasında gerekse kendi aralarında en düşük korelasyon katsayılarının sonlandırma kuralı olarak standart hatanın 0.50’den küçük olması durumunda elde edildiği saptanmıştır. ML, EAP ve MAP yetenek kestirim yöntemlerinden kaynaklı, kestirilen yetenek parametrelerinde farklılık olmadığı görülmüştür.en_US
dc.identifier.citationKezer, F. ve Koç, N. (2014). Bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test stratejilerinin karşılaştırılması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 4(1), s. 145-174.en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.identifier.issn2146-5266
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage145en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ebader
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1181
dc.identifier.volume4en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKürşad Yılmazen_US
dc.relation.ispartofEğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.12973/jesr.2014.41.8en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00700
dc.subjectBilgisayar ortamında bireye uyarlanmış testen_US
dc.subjectTest stratejilerien_US
dc.subjectMadde tepki kuramıen_US
dc.titleBilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test stratejilerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar