İlköğretim beşinci sınıfa devam eden öğrencilerin beşinci boyut ilkelerine bağlı aldıkları eğitimin zekâ ve yaratıcı düşünce gelişimine etkileri

Küçük Resim Yok

Tarih

2005

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Beşinci Boyut programı (Cole, 1985) çeşitli etkinliklerin, çocukların bilişsel gelişimini (örn. zekâ, yaratıcı düşünce) destekleyeceğini öne sürer. Bu çalışmada Beşinci Boyut ilkelerine göre eğitim verilen çocukların zeki ve yaratıcı düşünce puanlarında yükselme olup olmayacağı araştırılmıştır. Araştırmaya üç farklı sosyoekonomik (üst - orta - alt) düzeydeki okullardan seçilen öğrencilere anket formu, Cattell Zekâ Testi (A ve B Formları) ve Torrance Yaratıcı Düşünce Testi 2 (A. ve B Formları) uygulanmıştır. Ön test ve son test sonuçlarında deney grubunun hem zekâ puanı hem de yaratıcılık puanı, (kontrol grubuna göre yükselerek) Beşinci Boyut programının iddiasını desteklemiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Beşinci Boyutta Eğitim, Zekâ, Yaratıcı düşünce

Kaynak

Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

1

Sayı

1.Şub

Künye

Karadeniz, G. (2005). İlköğretim beşinci sınıfa devam eden öğrencilerin beşinci boyut ilkelerine bağlı aldıkları eğitimin zekâ ve yaratıcı düşünce gelişimine etkileri. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. 1(1-2), s. 119-134.