İlköğretim beşinci sınıfa devam eden öğrencilerin beşinci boyut ilkelerine bağlı aldıkları eğitimin zekâ ve yaratıcı düşünce gelişimine etkileri
Küçük Resim Yok
Tarih
2005
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Beşinci Boyut programı (Cole, 1985) çeşitli etkinliklerin, çocukların bilişsel gelişimini (örn. zekâ, yaratıcı düşünce) destekleyeceğini öne sürer. Bu çalışmada Beşinci Boyut ilkelerine göre eğitim verilen çocukların zeki ve yaratıcı düşünce puanlarında yükselme olup olmayacağı araştırılmıştır. Araştırmaya üç farklı sosyoekonomik (üst - orta - alt) düzeydeki okullardan seçilen öğrencilere anket formu, Cattell Zekâ Testi (A ve B Formları) ve Torrance Yaratıcı Düşünce Testi 2 (A. ve B Formları) uygulanmıştır. Ön test ve son test sonuçlarında deney grubunun hem zekâ puanı hem de yaratıcılık puanı, (kontrol grubuna göre yükselerek) Beşinci Boyut programının iddiasını desteklemiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Beşinci Boyutta Eğitim, Zekâ, Yaratıcı düşünce
Kaynak
Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
1.Şub
Künye
Karadeniz, G. (2005). İlköğretim beşinci sınıfa devam eden öğrencilerin beşinci boyut ilkelerine bağlı aldıkları eğitimin zekâ ve yaratıcı düşünce gelişimine etkileri. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. 1(1-2), s. 119-134.