Are schools feeding the wrong wolves? About war, peace and migration
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
According to an old Cherokee story there is a battle between two wolves inside us all. One is evil. The other is good. And the wolf which wins is simply the one we feed. lt seems that we are feeding the wrong wolf through our educational systems that promote an unhealthy competition between children. For a child, success - whether academic or non academic- is synonymous of stability, happiness and a promising future of conquests and achievements. On the other hand, dropping out of school means a social exclusion, a vanishment of all the dreams and a precocious psycho-social death...
Eski bir Cherokee hikayesine göre hepimizin içinde iki kurt arasında bir savaş var. Biri kötü. Diğeri ise iyi. Ve kazanan kurt sadece beslediğimiz kurt. Görünen o ki biz eğitim dönemi boyunca yanlış kurtu besledik ve çocuklar arasında sağlıksız bir rekabeti destekledik. Bir çocuk için başarı -akademik veya akademik dışı- denge, mutluluk ve gelecek vaat eden fetihler ve başarılar ile eş anlamlıdır. Diğer yandan okulu bırakmak, sosyal dışlanma, bütün hayallerin yok olması ve erken gelişen psiko-sosyal olum anlamına geliyor. Bu bakış açısına göre, öğrenimini bırakanların kaybedecek hiçbir şeyi yok...
Eski bir Cherokee hikayesine göre hepimizin içinde iki kurt arasında bir savaş var. Biri kötü. Diğeri ise iyi. Ve kazanan kurt sadece beslediğimiz kurt. Görünen o ki biz eğitim dönemi boyunca yanlış kurtu besledik ve çocuklar arasında sağlıksız bir rekabeti destekledik. Bir çocuk için başarı -akademik veya akademik dışı- denge, mutluluk ve gelecek vaat eden fetihler ve başarılar ile eş anlamlıdır. Diğer yandan okulu bırakmak, sosyal dışlanma, bütün hayallerin yok olması ve erken gelişen psiko-sosyal olum anlamına geliyor. Bu bakış açısına göre, öğrenimini bırakanların kaybedecek hiçbir şeyi yok...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Schools, Children, Dropping out, "The nothing-to-lose syndrome", Peace, War, Migration, Flee or fight instinct, Okullar, Çocuklar, "Kaybedecek bir şeyi olmama sendromu", Barış, Savaş, Göç, savaş ya da kaç içgüdüsü
Kaynak
2017 Faculty of Humanities and Social Sciences International Student Congress
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Boudjelal, S. K. (2017). Are schools feeding the wrong wolves? About war, peace and migration. Demirci, Ö. (ed.). 2017 Faculty of Humanities and Social Sciences International Student Congress içinde (22-23 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.