Are schools feeding the wrong wolves? About war, peace and migration

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

According to an old Cherokee story there is a battle between two wolves inside us all. One is evil. The other is good. And the wolf which wins is simply the one we feed. lt seems that we are feeding the wrong wolf through our educational systems that promote an unhealthy competition between children. For a child, success - whether academic or non academic- is synonymous of stability, happiness and a promising future of conquests and achievements. On the other hand, dropping out of school means a social exclusion, a vanishment of all the dreams and a precocious psycho-social death...
Eski bir Cherokee hikayesine göre hepimizin içinde iki kurt arasında bir savaş var. Biri kötü. Diğeri ise iyi. Ve kazanan kurt sadece beslediğimiz kurt. Görünen o ki biz eğitim dönemi boyunca yanlış kurtu besledik ve çocuklar arasında sağlıksız bir rekabeti destekledik. Bir çocuk için başarı -akademik veya akademik dışı- denge, mutluluk ve gelecek vaat eden fetihler ve başarılar ile eş anlamlıdır. Diğer yandan okulu bırakmak, sosyal dışlanma, bütün hayallerin yok olması ve erken gelişen psiko-sosyal olum anlamına geliyor. Bu bakış açısına göre, öğrenimini bırakanların kaybedecek hiçbir şeyi yok...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Schools, Children, Dropping out, "The nothing-to-lose syndrome", Peace, War, Migration, Flee or fight instinct, Okullar, Çocuklar, "Kaybedecek bir şeyi olmama sendromu", Barış, Savaş, Göç, savaş ya da kaç içgüdüsü

Kaynak

2017 Faculty of Humanities and Social Sciences International Student Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Boudjelal, S. K. (2017). Are schools feeding the wrong wolves? About war, peace and migration. Demirci, Ö. (ed.). 2017 Faculty of Humanities and Social Sciences International Student Congress içinde (22-23 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.